Primul impact vizual arata ca Jeep Grand Cherokee are, de acum, o forma a caroseriei mai putin colturoasa. Consolele sunt mai scurte, iar parbrizul este mai inclinat. Aripile sunt mai decupate, iar in spate, luneta este si ea mai inclinata.
Ampatamentul caroseriei este mai mare cu 13,5 cm si este acelasi cu al Clasei M de la Mercedes, la fel ca si ecartamentul. In consecinta, si senzatia de spatiu este la fel ca si in interiorul modelului german. Pentru prima data, in spate se poate sta comod. Spatarele scaunelor din spate pot fi rabatate, iar portbagajul poate inghiti pana la 2000 de litri.
Sub capota, in Germania, va exista turbodiesel-ul V6 de 3 litri si 218 CP. Acesta este silentios si provine de la Mercedes. Alternativ, vor mai fi disponibile trei motoare alimentate cu benzina. Primul este un V6 de 3,6 litri, care dezvolta 284 CP si 353 Nm si care va consuma in medie 10,2 l/100 kilometri. Urmeaza un V8 de 5,7 litri si 365 CP. In final, vorbim despre versiunea SRT-8, disponibila din 2012 cu un V8 de 6,1 litri, care va dezvolta 426 CP. Toate motorizarile vor fi cuplate la cutii de viteze automate cu cinci trepte.
Din testul colegilor din Germania, cu motorul V6 benzina, a reiesit faptul ca aceasta cutie automata functioneaza ireprosabil, dar nu poate tine pasul cu cutiile automate cu 7 sau 8 trepte ale concurentei. In plus, producatorii europeni si asiatici au avantaje nete si in privinta consumului.
La capitolul dinamica, noul Grand Cherokee si-a facut mai bine lectiile. Versiunile pentru Europa vor avea o directie mai precisa si o cursa mai scurta a suspensiei. In afara soselei, noul model ofera diferential blocabil electronic pentru puntea spate, asistent pentru coborarea pantelor si pentru pornirea din panta.
Vizavi de siguranta, noul model a facut un pas mare prin utilizarea tehnologiilor Daimler. Grand Cherokee are airbaguri frontale, laterale si cortina, plus tetiere active, avertizare pentru unghiul mort, sistem Pre-Safe de protectie la rasturnare si prevenire a coliziunilor.