Audi A3 Sportback: Până la urmă, was ist letzte preis?

Iată că noul Audi A3 Sportback a ajuns la redacția AUTO BILD România. Cum este, cum se simte, dar mai ales cât costă – urmează să aflați în rândurile următoare.

Orice platformă online cu anunțuri este ticsită de utilizatori dubioși care te întreabă, indiferent de ce ai vinde, fie că vorbim despre o mașină sau despre un frigider, care este ultimul preț? În Germania, această expresie are deja statut de memă, iar multe site-uri comice postează capturi de ecran ale unor potențiali clienți deosebit de agasanți. Ba mai mult de atât, unele din anunțurile auto publicate în Germania interzic adresarea întrebării Was ist letzte preis? în rubrica dedicată mesajelor.

Totuși, de ce am vorbit până acum doar despre o memă originară din Germania? Pentru că se potrivește atât de bine cu mașina noastră de astăzi. Una peste alta, nu avem multe să-i reproșăm lui Audi A3 Sportback, dar atunci când vezi ultimul rând al ofertei de preț, te gândești că ar fi mai bine să investești în imobiliare. Grea alegere.

Pentru că 49.301,7 euro îți pot aduce cheile unui apartament cu două camere în București. Totuși, ce nu are un apartament cu două camere? Sigur nu are stilul lui A3 Sportback, mai ales atunci când este echipat cu pachetul S line. De asemenea, nuanța Albastru Turbo merită o mențiune specială aici, deoarece îmbracă exemplar liniile caroseriei dezvoltate în Ingolstadt.

Jantele de 18 inchi arată spectaculos și nu sacrifică prea mult din confortul la rulare. În orice caz, mașina a fost gândită pentru un public orientat către sportivitate. În modul Dynamic, răspunsul comenzilor este ascuțit, iar motorul diesel pare să își depășească puterea nominală de 150 CP. Aici este ajutat de cuplul generos de 360 Nm disponibil încă de la 1600 rpm. Mașina este întotdeauna plantată pe șosea, iar șasiul pare că s-ar descurca de minune și cu o putere de două ori mai mare.

Față de generația anterioară, interiorul a primit un design complet nou, însă calitatea materialelor pare să fi scăzut cu o treaptă. Noul mini schimbător are un aspect interesant și funcționează bine, dar necesită puțină obișnuință. Totuși, ce nu putem nega aici este calitatea excelentă a scaunelor incluse în pachetul S-line. Suportul lateral este excelent, în timp ce călătoriile lungi vor fi floare la ureche, mai ales când ne gândim la consumul de sub cinci litri la sută pe care îl putem realiza fără prea mare efort.

 

Prima impresie

Noul A3 afișează un comportament rutier sportiv și se bucură de un consum redus, mulțumită motorizării diesel, însă prețul exemplarului testat este greu de digerat.

 

Date tehnice

Motor L4, turbo, diesel – Cilindree 1968 cmc – Putere max. 150 CP de la 3000 la 4200 rpm – Cuplu max. 360 Nm de la 1600 la 2750 rpm – Transmisie tracțiune față/cutie automată cu 7 tr. – L/l/h 4343/1816/1449 mm – Masă proprie 1.410 kg – Portbagaj 380 l – 0–100 km/h 8,4 s – Viteză max. 224 km/h – Consum 4,4-5,0 l/100 km – Emisii CO2 119-132 g/km – Preț de la 31.781 de euro (49.301 euro model testat)

 

Verdict

Designul agresiv se potrivește cu personalitatea sportivă a mașinii. Ținuta de drum este impecabilă, iar confortul este la înălțime. Totuși, ne așteptam ca o compactă care costă aproape 50.000 de euro să dispună de materiale mai bune și de o cameră pentru marșarier în echiparea standard.

Adaugă un comentariu