Dacia Spring a poposit prin România înainte de debutul oficial. Ce am descoperit?
Dacia ne-a prezentat prima sa mașină electrică de serie. Știam cum arată Spring din martie, dar acum am și pus mâna pe un model din prima serie, destinată firmei de ride-sharing Zity din Paris. Aceasta se distinge printr-un alt design al stopurilor, pe când modelele destinate clienților – oferite din toamna lui 2021, vor avea stopuri cu semnătura luminoasă în formă de Y.
Spring își propune să fie cea mai ieftină mașină electrică de pe piață. Cu toate acestea, nu face compromis la spațiul oferit pentru bagaje și asigură loc pentru patru adulți la bord. Materialele nu sunt din cele mai ieftine pe care le-am atins într-o mașină nouă, ceea ce este o realizare în sine.
Clienții acestui model vor căuta un autovehicul pentru transportul pe distanțe scurte și medii, cu ceva bagaje și cu până la trei pasageri. Da, bancheta din spate are doar două locuri, dar al treilea adult nu ar fi încăput oricum. Din punct de vedere al dimensiunilor, Spring este în clasa mini.
În loc să emită noxe prin oraș, este un model 100% electric și nu va avea vreun frate cu motor cu ardere internă. Scaunul șoferului are șezutul și spătarul mici în ceea ce privește lățimea, iar acesta nu poate fi reglat pe înălțime. Volanul nu este nici el reglabil pe înălțime. Cu toate acestea, încap la volan și am loc suficient pentru cap, umeri și genunchi.
Încap la fel de bine și în spate, chiar și cu scaunul din față reglat să am loc confortabil. Unele suprafețe de la bord sunt moi, ceea ce este neașteptat în contextul prețului redus – și încă nespecificat, pe care îl va avea acest model odată ce va fi disponibil pentru achiziție. Listele de comenzi se vor deschide după luna martie a anului 2021, iar primele livrări la clienții retail vor avea loc în toamna aceluiași an.
Cei care folosesc serviciul Zity în Paris vor fi primii care vor conduce noua Dacia Spring. Marca din Mioveni mizează din nou pe Franța pentru succesul noului său model.
Verdict
Dacia a ajuns să producă mașini electrice în China. Cine ar fi crezut? Toată infrastructura de producție este acolo și costurile sunt reduse. Iar cea mai ieftină mașină electrică de pe piață nu se simte la fel la bord. Să vedem și cum merge!