Honda Jazz Crosstar: Un Jazz de toate zilele

Noua Honda Jazz Crosstar pătrunde în teritoriul SUV urban și vine cu un pachet tehnologic avansat.

Îți dorești o mașină mică și spațioasă? Honda Jazz este pentru tine! E drept că designul său ușor polarizant nu atrage prea mult privirile, dar nici nu ar trebui să te legi prea mult de asta. Cu toate acestea, kit-ul optic dedicat versiunii Crosstar îmbracă bine liniile Jazz-ului modern și ar putea atrage o serie de clienți mai tineri. Spunem asta din pricina faptului că Honda Jazz, cel puțin în Marea Britanie, este considerată a fi o mașină pe gustul persoanelor mai în vârstă.

Totuși, dacă trecem peste stereotipurile britanice, avem de-a face cu o mașină remarcabilă. Jazz beneficiază de cea mai nouă tehnologie din portofoliul Honda, iar sistemul hibrid funcționează fără cusur.

Pe lângă designul cu accente off-road, Jazz Crosstar beneficiază de o gardă la sol mai mare cu 30 de milimetri față de versiunea hatchback. Acest aspect îmbunătățește marginal confortul și nu afectează sesizabil ținuta de drum și manevrabilitatea. Interiorul adăpostește o tapițerie specifică, rezistentă la apă și un nou set de accente din material textil, ce îmbracă parțial bordul și fețele ușilor.

Poziția la volan este înaltă, iar suprafețele vitrate generoase asigură o vizibilitate excelentă pentru un vehicul lansat în 2020. Ergonomia este atent studiată, iar comenzile sunt lesne de înțeles și de operat. Deși mic, instrumentarul digital face o treabă bună în a-ți prezenta cele mai importante informații în timpul condusului. Surpriza cu adevărat plăcută este reprezentată de sistemul de infotainment, care reprezintă un mare pas înainte față de vechiul model.

În spate, pasagerii sunt întâmpinați de un spațiu extrem de generos, atât la cap, cât și la genunchi. În plus, Jazz Crosstar beneficiază de mult râvnitele Magic Seats, care transformă micul hatchback într-un adevărat minivehicul comercial. Poți introduce o bicicletă aici fără prea mari probleme, iar toate pachetele mari și bagajele generoase vor avea loc în portbagajul extensibil până la 1.199 de litri. În caz contrar, poți folosi barele de pe plafon pentru a ancora un portbagaj suplimentar.

Deși datele tehnice ne spun că nu avem de-a face cu un hot hatch, motorul electric face din Jazz un partener ideal pentru oraș și permite accelerațiile rapide până la viteza legală. Chiar și așa, prețul piperat (de la 26.950 de euro) va speria o bună parte din potențialii clienți.

 

Prima impresie

Honda Jazz Crosstar reține toate punctele forte ale versiunii standard. Este confortabilă, practică și, la nevoie, foarte spațioasă. Din păcate, prețul său este prea piperat pentru segmentul din care face parte.

 

Date tehnice

Motor L4 + motor electric – Cilindree 1498 cmc – Putere motor termic 98 CP între 5500 și 6400 rpm – Putere motor electric 109 CP – Cuplu max. sistem 253 Nm – Transmisie tracțiune față/cutie automată E-CVT – L/l/h 4090/1725/1556 mm – Masă proprie 1.253-1.255 kg – Portbagaj 298–1.199 l – Rezervor 40 l – 0–100 km/h 9,9 s – Viteză max. 173 km/h – Consum mixt 4,8 l/100 km (WLTP) – Emisii CO2 110 g/km – Preț de la 26.950 de euro

 

Verdict

Sigur, nu are un design care este pe placul tuturor, însă Jazz Crosstar este un vehicul familial excelent mulțumită gradului înalt de practicalitate și a rulării economice. Singurul lucru care îl trage înapoi este prețul, ce pătrunde serios în segmentul C.

Adaugă un comentariu