A treia versiune a conceptului de automobil supereconomic de la VW este gata pentru intrarea in productia de serie. XL1 va consuma doar 0,9 l/100 km si va merge 50 km in mod pur electric.
VW va produce in regim de manufactura modelul XL1 la uzina sa din Osnabruck. XL1 va fi cel mai economic (0,9 l/100 km) si mai aerodinamic (Cx 0,189) automobil din istorie.
XL1 dispune de un sistem de propulsie hibrida, care combina un motor TDI cu doi cilindri de 48 CP cu unul electric de 27 CP, transmisia realizandu-se prin intermediul unei cutii cu dublu ambreiaj DSG cu 7 trepte. XL1 este un Plug-In Hybrid, bateriile Li-Ion putand fi incarcate si de la priza, iar autonomia in modul electric este de 50 km. Consumul anuntat este de doar 0,9 l/100 km. Cu o masa de 795 kg, un Cx de doar 0,189 si un centru de greutate coborat (inaltimea este de numai 1153 mm), XL1 este un vehicul extrem de eficient utilizand doar 8,4 CP la o viteza de 100 km/h.
Dupa ce la primele doua prototipuri numite L1, prezentate in 2002 si 2009, pasagerii stateau unul in spatele celuilalt, la XL1 pasagerii stau aproape unul langa celalalt, la fel ca intr-o masina conventionala.
Cu 3.888 mm lungime si 1665 mm latime, XL1 are un gabarit similar cu al unui VW Polo, insa inaltimea de 1153 mm este mai mica chiar decat la un Porsche Boxster.
VW promite pentru XL1 o viteza maxima de 160 km/h, o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 12,7 secunde si emisii de doar 21 g/km CO2.