Noul Piaggio Porter NP6: micul vehicul comercial care are sarcina utilă mai mare decât masa proprie

Prima generație a lui Piaggio Porter a debutat în 1992. De atunci și până acum, modelul a atras nenumărați clienți, deținători de mici afaceri, care și-au dorit un vehicul comercial de mici dimensiuni, adaptat perfect la mediul urban. În același timp, autoritățile din orașele europene cu străzi înguste îl utilizează pe Porter, în diverse variante, pentru a ajunge acolo unde șoferul unui camion standard poate doar visa.

Noul Piagio Porter NP6 poartă pseudonimul oficial de „City Truck” și utilizează două sisteme de propulsie de tip Combifuel. Sub capota modelelor găsim un propulsor pe benzină cu 4 cilindri de 1,5 litri, ce respectă noile norme stricte de poluare Euro 6D. Puterea maximă a crescut cu 30% față de generația anterioară, ajungând acum la 106 CP (la 6.000 rpm), în timp ce cuplul maxim este de 136 Nm (de la 4.500 rpm). Resursele sunt gestionate prin intermediul unei cutii manuale cu cinci trepte.

Motorul poate fi alăturat, fie unui sistem benzină + GPL, fie benzină + metan. Mai departe, clienții pot alege din două versiuni: Short Range și Long Range, în funcție de rulajul zilnic pe care îl vor efectua cu „City Truck”. Rezervoarele celor două versiuni sunt fabricate din oțel călit cu rezistență ridicată și sunt fixate pe cadrul vehiculului.

Față de generația anterioară, dimensiunile exterioare cresc ușor, însă rămân extrem de compacte. Lungimea cabinei crește cu 245 mm (total 1.640 mm) dar încă rămâne cu 500 mm mai mică decât media segmentului. În cea mai compactă versiune, amprenta la sol a vehiculului este de doar 6,9 metri pătrați. Rezultă o capacitate de încărcare de 200 kg pentru fiecare metru pătrat ocupat. Așadar, versiunea cu osie simplă are o masă utilă de 1.275 kg, în timp ce modelul cu osie dublă poate căra până la 1.610 kg. În aceste condiții, masa brută a vehiculului nu depășește 2.800 kg. Prin urmare, Porter NP6 poate transporta o încărcătură mai grea decât masa proprie.

Vehiculul dispune de tracțiune pe puntea din spate și de sistemele moderne de asistență. Lista include ESC, ASR, ABS și EBD. Interiorul rămâne simplu și ușor de utilizat. Scaunele sunt amplasate la o înălțime potrivită pentru a asigura o poziție ergonomică și o vizibilitate excelentă. „City Truck” este disponibil în cinci nivele de echipare: Start, Plus, Top, HD și HD Top. Echiparea standard include, printre altele, sistemul automat de urgență eCall și oglinzile reglabile electric. Versiunile superioare beneficiază de conexiune Bluetooth, radio digital, port de încărcare USB și de aer condiționat. Vehiculul este disponibil în cinci nuanțe: Sapphire Blue, Amber Orange, Garnet Red, Basalt Grey, Plaster White.

Pentru a face față nevoilor fiecărui tip de client, gama Porter NP6 include două versiuni de ampatament (scurt sau lung), ce pot fi configurate alături de o punte simplă sau dublă. Mai departe, cumpărătorii pot alege o versiune cu benă fixă sau una cu benă basculabilă. Cea cu benă fixă poate acomoda până la patru europaleți, în timp ce versiunea basculabilă este mai potrivită pentru mărfurile tip vrac, având un unghi maxim de basculare de 45 de grade.

În același timp, Piaggio Porter poate fi comandat în versiunea Șasiu, ce permite posibilități nenumărate de personalizare. Această versiune dedicată carosărilor extreme dispune de o priză care poate furniza o putere de până la 16 kW (necesară pentru echipamentele electrice plasate în spatele cabinei).

 

 

 

 

Adaugă un comentariu