Avem în față, probabil, cea mai controversată mașină a momentului. Se numește BMW M440i xDrive și îți dă cu praf în ochi!
Nas, bot, rinichi. Aceste cuvinte au fost pe buzele tuturor după ce au dat ochii cu BMW Concept 4 la Salonul Auto de la Frankfurt din 2019. Deși mulți au sperat că versiunea de serie va afișa o grilă „normală, bavarezii s-au ținut de cuvânt și au mers înainte. Să nu uităm că astfel de evenimente au mai existat și înainte în istoria BMW.
Totul ține de obișnuință aici. După patru zile cât a stat mașina pe mâinile mele, m-am declarat chiar mulțumit de noul design frontal și vă asigur că arată mult mai bine în realitate.
Din fericire, primul meu contact cu noua generație Seria 4 (G22) a implicat motorizarea M440i xDrive, ceea ce înseamnă că am avut sub pedala de accelerație nici mai mult, nici mai puțin de 374 CP, adică un plus de 48 CP față de versiunea anterioară, pe care am testat-o în 2019.
Pe lângă designul complet schimbat, principalele diferențe pot fi enumerate la capitolul confort, unde noua Seria 4 excelează. În modul Comfort, suspensia extrem de silențioasă este permisivă și se descurcă de minune chiar și cu un București aflat în mijlocul iernii, iar la drum lung este o plăcere, mulțumită și scaunelor M Sport, care, deși au o tapițerie o idee cam dură pentru gustul meu, oferă o poziție excelentă de condus și asigură lipsa oboselii chiar și după o zi întreagă de condus.
Apropo, dacă încă te uiți după butonul de oprire a sistemului start-stop, să știi că nu-l vei găsi. Noile modele BMW cu motoare MHEV au renunțat la această funcție.
Totuși, hai să activăm modul Sport și să ne pregătim de kickdown. Acum, M440i se dezlănțuie ca o fiară gata de atac și înghite șoseaua într-un ritm alarmant. Deși cifrele oficiale susțin că accelerația până la 100 km/h se desfășoară în 4,5 secunde, în realitate, timpul este mai scurt chiar și cu o jumătate de secundă.
Resursele par nelimitate chiar și la viteze demne de Autobahn, în timp ce senzația de viteză nu poate fi percepută mulțumită antifonării exemplare a geamurilor fără ramă. Nivelul de aderență este, de asemenea, excelent, însă poate fi observată ușor masa însemnată a mașinii alături de gabaritul generos (aproape 4,8 metri lungime). Direcția a primit un feeling întărit ușor artificial, dar rămâne fabulos de precisă.
Din păcate, spațiul disponibil în spate a avut de suferit pentru a oferi aspectul de coupe, locurile fiind mai degrabă recomandate pentru copii.
Prima impresie
Vestitul propulsor BMW cu șase cilindri a devenit și mai untos după adăugarea unui sistem MHEV. Confortul la rulare este foarte bun, dar pasagerii din spate vor avea dureri de gât.
Date tehnice
Motor L6, biturbo cu sistem MHEV – Cilindree 2998 cmc – Putere max. 374 CP de la 5500 și 6500 rpm – Cuplu max. 500 Nm de la 1900 la 5000 rpm – Transmisie tracțiune integrală/cutie automată cu 8 tr. – L/l/h 4770/1852/1393 mm – Masă proprie 1.740 kg – Portbagaj 440 l – 0–100 km/h 4,5 s – Viteză max. 250 km/h – Consum 7,5-8,1 l/100 km – Preț de la 66.402 euro
Verdict
Noul BMW M440i xDrive este executat fără eroare din punct de vedere tehnic, iar performanțele sunt de-a dreptul incredibile. În același timp, consumul este menținut în limite decente. Era și mai bine dacă se puteau bucura patru adulți de această experiență.