Unele restaurante nu riscă nimic cu meniul. Volkswagen Tiguan facelift aplică o idee similară: „ceva care să fie plăcut de cât mai mulți oameni.
Volkswagen nu își asumă riscuri. Are o rețetă proprie de design, de interioare și de comportament rutier și nu pare să vrea să renunțe la ea. De ce ar renunța, dacă Golf e liderul clasei la vânzări, iar Tiguan are rezultate bune în segmentul său?
Nu schimbi echipa câștigătoare, indiferent de ce spun criticii. Așa că Tiguan a primit un facelift subtil, fără schimbări majore și cu actualizări pe toate planurile pentru a fi la zi pentru următorii ani.
Dar este treaba noastră să fim critici, indiferent de părerea VW. Așadar, Tiguan rămâne un SUV competitiv în segmentul său, în ciuda prețului relativ piperat în raport cu unii rivali. Este neutru în conducere, silențios, economic, spațios și confortabil. Practic, nu supără pe nimeni cu nimic, corect? O scurtă privire pe cifrele de vânzări din Europa de anul trecut ne arată că VW are dreptate.
Deși piața a scăzut șI primele trei modele din top au avut scăderi similare față de 2019, VW conduce topul din 2020 cu Tiguan și l-a condus în 2019 cu același model. Lucrurile s-ar putea schimba în 2021 prin sosirea noii generații a lui Nissan Qashqai, modelul care a făcut segmentul acesta atât de popular la debut, dar a fost pe locul doi și în 2019, și în 2020.
Iată că uneori nu este bine să riști. Le dai clienților ceea ce estimezi că va fi pe placul majorității și nu exagerezi cu nimic. Ca un restaurant unde nu vei găsi mâncare prea picantă, prea sărată sau prea grasă. Mulți oameni vor alege să cumpere de acolo. Alții nu vor dori să mai comande după ce au luat o porție.
Există și clienți pentru care Tiguan nu este potrivit. Sunt cei care caută să simtă o anume emoție din partea mașinii. Cei care aleg să mănânce mâncare picantă. Cei care doresc un design care să iasă în evidență sau o ținută de drum eminamente sportivă ori publicul care vrea să nu fie „ca toată lumea'. Iar pentru aceia, VW nu are o rețetă în meniu.
Vestea bună este că există posibilități de personalizare și pentru Tiguan, cu toate că sunt limitate. Vei ieși în evidență? Nu tocmai. Este în regulă? Pentru mulți, da.
Prima impresie
Face exact ce te aștepți să facă, când îi ceri să facă acel lucru și nu face mai mult sau mai puțin. Unii clienți apreciază asta, ceilalți nu îi vor fi clienți.
Date tehnice
Motor L4, turbodiesel, transversal față – Cilindree 1968 cmc – Putere 200 CP – Cuplu max. 400 Nm între 1750 și 3500 rpm – Transmisie tracțiune integrală, automată cu șapte trepte și două ambreiaje – L/l/h 4511/1898/1675 mm – Masă proprie 1.715 kg – Portbagaj 615-1.510 l – 0–100 km/h 7,5 s – Viteză max. 216 km/h – Consum 6,6 l/100 km (WLTP) – Emisii CO2 172 g/km (WLTP) – Preț de la 39.577 euro cu TVA inclusă; 44.676 euro cu TVA inclusă pentru exemplarul testat
Verdict
A treia cea mai puternică versiune din gama Tiguan este un diesel de 2,0 litri. Unii rivali nu oferă dieseluri atât de puternice, așa că VW e din nou în avantaj. Are ceva dorit de un anumit public, iar asta se vede și la vânzări.