MINI a repornit proiectul #ArtMeMINI în România, o inițiativă prin care marca britanică își transformă showroom-urile în galerii de artă pentru artiștii locali care colaborează cu BMW Group.
De data aceasta, expoziția s-a mutat în online, așa că lucrările au fost prezentate pe internet, deși sunt prezente în sowroom-urile MINI Auto Cobălcescu și Automobile Bavaria Băneasa.
Prima iterare a acestei idei a avut loc în primăvara lui 2019, când a debutat proiectul #ArtMeMINI cu o expoziție a artistului Alexandru Mariș. La vremea respectivă, marca sărbătorea 60 de ani de la debut și expoziția a fost deschisă între 9 decembrie 2019 și 9 martie 2020. Din cauza pandemiei, proiectul a trebuit să ia o pauză, însă artiștii nu s-au oprit din lucru.
Iar artistul care continuă lucrările este Adrian Mitu, devenit cunoscut publicului după ce au apărut pe internet primele sale lucrări, realizate în cafea. Întâmplător sau nu, prima sa lucrare a reprezentat un Mini clasic. Au urmat numeroase alte proiecte din lumea auto, printre care și o lucrare dedicată lui Jochen Neerpasch, părintele diviziei M de la BMW. Ulterior, unele dintre lucrările sale au fost expuse în muzee dedicate automobilului din România și din SUA.
În cadrul proiectului #ArtMeMINI, Adrian Mitu a primit două capote de MINI Cooper S în primăvara lui 2020 și a fost invitat să le folosească pe post de pânză. Rezultatul se numește Evoluție și reflectă schimbările prin care a trecut marca britanică în peste 60 de ani de existență.
Auto Bild România a discutat cu artistul român pe acest subiect împreună cu colegii noștri din presa de specialitate, iar în cadrul discuției am aflat mai multe despre provocările trecerii de la hârtie și pânză la metal. Aparent, o capotă pregătită de vopsire este o 'pânză' foarte bună, însă formele sale impun anumite probleme atunci când vrei să le pictezi, așa că a fost necesară o modificare a tehnicii sale de lucru. Potrivit artistului, cel mai interesant moment a fost aplicarea lacului, care a transformat felul în care arată cele două picturi de mari dimensiuni.
Cele două capote de MINI Cooper S/Cooper SE au fost baza pentru două lucrări realizate de Adrian Mitu, iar fiecare dintre ele a avut legătură cu istoria și prezentul mărcii din Oxford și ambele s-au concentrat pe ideea de evoluție.
Prima lucrare, Evoluție. Alec Issigonis, îl are în prim-plan pe creatorul modelului original Mini Alec Issigonis. Cea de-a doua lucrare, Evoluție. John Cooper, îl are în prim-plan pe John Cooper, omul responsabil de succesul în motorsport al mărcii britanice. Cea din urmă este monocromă.
În aceeași zi, reprezentanții mărcii britanice în România ne-au spus și povestea lui MIMI, primul MINI Cooper SE din lume care a fost pregătit pentru competiții.Întreaga inițiativă, numită 'New MINI. BIG LOVE.', a fost desfășurată în cadrul unei prezentări online, pe care o puteți urmări în clipul video de mai jos.
Foto: Radu Chindriș