Prima etapă a sezonului a adus mult spectacol şi momente dramatice. MINI Electric Racing a fost protagonistul multor lupte spectaculoase.
Piloți au fost jurnalistul Dragoş Craiovan şi, la prima participare într-o competiție de motorsport, Dr. Josef Reiter, directorul general BMW Group România. #MINI a terminat pe locul al doilea în grupă şi a obținut timpii 12 şi 13 dintr-un total de 105 de rezultate, cu o performanță remarcabilă pentru ambii participanți.
A trecut o săptămână de la desfășurarea la București a primei etape a Campionatului Național de Super Slalom, care a adus un număr record de participanți, 105 starturi în ziua de competiție. Interesul tot mai mare din partea participanților de automobile electrice la acest eveniment a fost recunoscut prin integrarea etapei în campionatul european EcoGP ca etapă demonstrativă ce va deschide calea unor sesiuni de super slalom pentru automobile electrice pe viitor.
Competiția, care pune în valoare automobile agile, este una deosebit de animată și diversă și aliniază la start atât juniori, cu vârste începând de la 8 ani, cât și veterani ai motor-sportului, așa cum este campionul anilor ’80, Mihai Alexandrescu. În același timp, competițiile de Super Slalom și Îndemânare sunt accesibile oricărui concurent, indiferent de automobilul cu care se aliniază – competiția nu necesită pregătiri speciale pentru mașină.
În prima etapă din acest sezon, au fost create două clase de putere, de până în 250 CP și peste 250 CP, ce au adus la start 16 concurenți, câte 8 la fiecare clasă. În competiție directă cu MINI Electric Racing au intrat un Peugeot 2008 și două modele modificate de EVShop, o Dacia Logan și un Porsche 944 cu motor Tesla de peste 200 CP. Competiția s-a disputat în două manșe, lupta pentru podium dovedindu-se deosebit de strânsă, cu răsturnări permanente de situație.
Competiția s-a încheiat cu victoria lui Mihai Beldie, pilot cu experiență bogată în cursele de Viteză în Coastă, cu Porsche 944. Dragoş Craivoan a adus MINI pe poziția a doua, la numai 41 de sutimi, în timp ce Josef Reiter s-a clasat pe locul al patrulea, la numai 15 sutimi de podium. În același timp, Dragoş a reușit să surclaseze toate modelele Tesla înscrise în concurs, cu o singură excepție, ceea ce l-ar plasa pe poziția a treia într-un clasament al automobilelor electrice. Dragoş a înregistrat de altfel și timpii 12 și 13 dintr-un total de 105 de participări consemnate, ceea ce îl plasează pe locul al nouălea dintr-un total de 75 de piloți.
Competiția a fost una foarte solicitantă, dar MIMI a mers exemplar, cu livrarea continuă a puterii. Într-un circuit acoperit sub un minut (între 54 și 58 de secunde), consumul mediu a fost de 3% din baterie.
„Pentru echipa MINI Electric Racing, prima etapă din CNSS a fost una de în care ne-am aflat mereu sub tensiune, atât echipa de piloți, cea de suport, cât și MIMI, vedeta noastră electrică, care a livrat tot ce ne așteptam de la el, fără nici o ezitare. Cum titlul în clasă s-a jucat la zecimi de secundă în fiecare manșă, lupta pentru victorie a fost una împinsă mereu la limită, cu multă adrenalină. Ca pilot, am descoperit din nou avantajele propulsiei electrice, care vine la pachet nu doar cu un cuplu uriaș livrat imediat, dar și cu o repartiție perfectă a maselor pe punți. De aceea, am putut învinge cu MINI Electric mașini special pregătite pentru această competiție, modele extrem de rapide și puternice și am reușit chiar o clasare în Top 10 la Clasa Open, din peste 100 de participanți„, ne spunea fostul nostru coleg Dragoş, aflat deja la a doua competiție cu MIMI, după ce podiumul la ultima etapă de anul trecut i-a adus în final locul al treilea în clasa electrice în sezonul 2020.
Și Dr. Josef Reiter, la prima participare într-o competiție de motor-sport și la primul contact cu MINI Electric Racing, a reușit să surclaseze nu mai puțin de cinci modele Tesla în concurs, poziționându-se în prima jumătate a clasamentului general. „La BMW Group nu doar lucrăm pentru o companie de automobile, noi iubim mașinile. Proiectul nostru nu este doar o demonstrație că MINI Electric este o platformă dinamică senzațională, dar vorbește și despre noi, cei de la BMW Group România, și despre pasiunea noastră în ceea ce facem. Oferim performanță pentru că iubim performanța.„