Am testat noul Renault Clio E-Tech în România. Este complex, dar consumă puțin. Bun așa!
Până de curând, dacă voiai un Clio care să consume cât mai puțin, îți cumpărai un diesel. Din fericire, încă poți face asta, dar ai o alternativă la fel de eficientă. Îi spune E-Tech și este un Clio hibrid care nu necesită încărcare la priză. Ceea ce îl obligă să fie economic tot timpul, nu doar când este proaspăt încărcat. Pentru a atinge acest obiectiv, Renault a optat pentru două cutii de viteze, două motoare electrice și un motor aspirat ce func- ționează în ciclul Atkinson. Are 15 moduri de funcționare posibile, dar nu trebuie să schimbi tu între ele. Dar poți opta pentru mai multe moduri de funcționare.
Vestea bună este că nu e deloc greu să obții un consum bun cu această mașină. Cinci litri la sută este un consum facil de obținut, ceea ce poate face și fanii dieselurilor să stea pe gânduri. Reprizele sunt mai bune decât la un hibrid cu CVT și chiar mai bune decât la o motorizare convențională comparabilă. Din nou, o veste bună. Interiorul și dotările sunt exact ca la un Clio obișnuit, deci ai tot ce îți trebuie pentru o rulare confortabilă și sigură în 2021 și mai departe. Prețul este mai piperat decât la un Clio diesel, dar e normal, căci avem un sistem de propulsie complex.
Renault Megane RS Line: Vive le sport!
Agregatul electric de tracțiune are două trepte de viteză, iar cel cu ardere internă are patru. Nu este percepută comutarea între ele, merge fără smucituri, vibrații sau efect de bandă elastică. Ceea ce este excelent. Această soluție tehnică ar putea converti mulți șoferi reticenți în privința hibridelor, căci nu ar trebui să facă nimic în plus față de o mașină convențională și se simte la fel ca una în conducere. Iar pentru asta, Renault merită felicitări!
Renault Captur TCe 100 GPL: Combustibili pe alese
Renault Clio E-Tech Serie Limitată
Motor L4, aspirat + două electrice, față transversal • Cilindree 1598 cmc • Putere 140 CP • Cuplu maxim 144 Nm la 3200 rpm + 205 electric + 50 Nm generator el • Tracțiune față, automată hibridă multimodală • L/l/h 4050/1728/1440 m • Masă proprie 1.238 kg • Volum portbagaj 300 l 0–100 km/h 9,9 s • Viteză maximă 180 km/h • Consum mixt 4,3-5,1 l/100 km (WLTP) • Emisii CO2 96-114 g/km (WLTP) • Preț 20.850 de euro cu TVA inclusă
Renault ne propune o nouă identitate
VERDICT
Hibridele sunt complicate. Cele plug-in sunt și mai complicate. Clio E-Tech poate funcționa ca un hibrid în serie sau unul în paralel și face asta fără să îți bați capul. Te face să te întrebi cum de nu s-a gândit nimeni la asta până acum.