În prima jumătate a lunii iunie, între două ploi și un ciclon, colegii noștri Valeriu Bezdedeanu și Christian Bart și-au exersat abilitățile de condus. Noul camion 8×4 din gama K de la Renault Trucks a fost vedeta unei sesiuni de teste organizată la o balastieră situată în apropierea orașului Ploiești. Test drive-ul a fost unul scurt, însă binevenit, în condițiile în care evenimentele de teren din zona de construcții în ultimul an au fost de la foarte rare spre deloc.
Totuși, cât de extrem poate fi acest camion? Începem de jos, unde vedem anvelopele speciale Michelin X Works de dimensiune 325/95 R24, ce oferă o gardă la sol de 400 mm, în timp ce șasiul complet ranforsat vine cu lonjeroane fabricate din oțel cu grosimea de 13 mm. Aceste îmbunătățiri îi permit lui K 520 să aibă un unghi de atac de 30 de grade și un unghi de degajare de 50 de grade.
Sub cabină poate fi întâlnit propulsorul de 13 litri cu șase cilindri în linie, care produce impresionantă putere de 520 CP și dispune de un cuplu maxim de 2.550 Nm la 1000 rpm. Resursele sunt gestionate de o transmisie automată cu 13 rapoarte. Aceasta dispune și de un mod C rawl, utilizabil în condiții extrem de grele, ce îi permite camionului 8×4 să se deplaseze cu viteza de 2,1 km/h la turația de 1000 rpm.
Bena basculabilă Meiller a modelului testat dispune de o capacitate de încărcare de 20 metri cubi, totodată existând versiuni cu 24 sau cu 28 de metri cubi. Ampatamentul de doar 4.350 mm (între axele 1 și 3) facilitează o manevrabilitate excelentă, mai ales când discutăm despre un camion 100% încărcat cu 36 de tone de balast.
Masa totală de 50 de tone nu se simte de la volan, unde șoferul dispune de tot confortul. Basculanta este dotată cu o întreagă suită de echipamente de siguranță, printre care merită menționată frâna de parcare automată, care este declanșată în momentul deschiderii ușii.
Terenul greu nu este resimțit aproape deloc de pe scaunul cu suspensie pneumatică. Acesta poate fi reglat pe trei direcții, facilitând găsirea rapidă a unei poziții ideale la volanul colosului. De altfel, șoferul dispune de o priveliște de ansamblu asupra balastierei, însă, atunci când iese pe drum și totul devine mai sigur, poate deschide și trapa de plafon, care este dotată și cu plasă de insecte.
Viteza maximă a acestei versiuni este limitată la 80 km/h, moment în care, producătorul ne spune că motorul vehiculului funcționează la 1.521 rpm, depășind cu puțin zona verde a turometrului (între 1000-1500 rpm). Experiența de neuitat a fost condimentată cu urcarea și coborârea unor pante periculoase, la care Renault K 520 XTREM nu a dat nici cea mai mică senzație că nu ar reuși să le navigheze cu succes, chiar și cu încărcătura maximă din benă. De real ajutor aici este modul off-road, care crește turația motorului cu 300 rpm.
Sub cabina poate fi întâlnit propulsorul de 13 litri cu şase cilindri în linie, care produce impresionantă putere de 520 CP şi dispune de un cuplu maxim de 2.550 Nm la 1000 rpm.