Este pentru prima dată în istoria de 28 de ani a lui Kia Sportage când modelul primește o versiune dedicată pentru Europa. Această lansare vine la câteva luni distanță de la dezvăluirea modelului internațional. Noul Sportage va putea fi văzut în „carne și oase” la Salonul Auto de la Munchen (7-12 septembrie).
Noua generație Kia Sportage este dezvoltată pe o nouă arhitectură, iar proporțiile și dimensiunile sale sunt mai bine adaptate drumurilor europene (lungimea mașinii este de 4.515 mm). În același timp, modelul dispune acum de mai mult spațiu pentru ocupanții săi (ampatament 2.680 mm) și de un portbagaj mai mare decât al versiunii anterioare, ajungând acum la 591 de litri sau la 1.780 de litri după plierea spătarului banchetei.
La exterior, Sportage afișează noul limbaj de design al brandului – Opposites United. Oficialii ne prezintă acestă nouă formă ca fiind îndrăzneață, emoțională, modernă, dar și organică. Oricum ar fi lucrurile, partea frontală dispune de un blocuri optice cu tehnologie Matrix LED și de un set de lumini de zi cu aspect de bumerang. Lateralul îmbracă forme curbate, iar echiparea de top dispune de un plafon vopsit într-o culoare contrastantă, care este delimitat printr-un element cromat aflat pe montantul C.
Partea din spate ne duce cu gândul la un SUV-coupe, in timp ce blocurile optice dispun de un design avantgardist și de tehnologie LED. Modelul poate fi încălțat cu șase modele de jante din aliaj, de 17, 18 sau 19 inchi, în funcție de echipare.
Interiorul dispune acum de o planșă de bord complet redesenată care integrează instrumentarul digital și ecranul unității media într-un singur panou. Ambele ecrane măsoară 12,3 inchi în diametru. Sistemul multimedia dispune de conectivitate online și poate primi actualizări over-the-air. Compartimentul de depozitare a telefonului dispune de încărcare wireless la 15 W, în timp ce sistemul audio premium disponibil opțional este semnat de Harman Kardon.
Versiunea plug-in hybrid a lui Sportage dispune de propulsorul 1.6 T-GDI (180 CP) și de un motor electric cu o putere de 66,9 kW. Așadar, puterea totală a sistemului se ridică la 265 CP. Acumulatorul versiunii PHEV are o capacitate de 13,8 kWh, ceea ce înseamnă că SUV-ul va putea parcurge o distanță de aproximativ 50 de kilometri în modul 100% electric.
Pentru cei care nu doresc să își încarce mașina la priză, Kia propune și o versiune hibridă (HEV). Aceasta dispune de același propulsor turbo pe benzină de 1,6 litri, dar în acest caz, motorul electric are o putere de 44,2 kW, iar bateria, o capacitate de 1,49 kWh. Puterea totală a sistemului se ridică la 230 CP.
Versiunile standard includ două motorizări pe benzină cu 150 sau 180 CP, în timp ce șoferii care preferă motoarele diesel vor avea de ales între două versiuni cu 115 sau 136 CP. Toate acestea din urmă pot beneficia de tehnologia mild hybrid și sunt cuplate fie la o transmisie manuală cu șase trepte (iMT pentru cele MHEV) sau la o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte (7DCT).
SUV-ul coreean dispune de un nou mod de condus (Terrain Mode), care este destinat plimbărilor în afara asfaltului. De asemenea, noul Sportage are parte de o nouă suspensie adaptivă inteligentă numită ECS.