Kia Stonic: Încredere în sine

Am testat în România o Kia Stonic echipată cu generozitate. Iată cum s-a prezentat la apel cel mai mic crossover din oferta mărcii și singurul din segment cu o garanție de șapte ani!  Ne-am simțit destul de bine la volanul acestui Stonic în varianta mijlocie de echipare și cu o sumedenie de dotări opționale. Prețul său este pe măsură.

Trebuie să ai încredere atunci când oferi o garanție de șapte ani. Kia face asta de mai bine de un deceniu, iar în aceeași perioadă a debutat și grila frontală „Tiger Nose, gândită de Peter Schreyer. Cel mai mic crossover din oferta coreenilor, Stonic, a debutat în 2017, iar anul 2020 i-a adus mai multe actualizări importante.
Stonic este frate de platformă cu Rio, iar acesta este și motivul pentru care nu este oferit și într-o variantă cu tracțiune integrală.

Aceasta nu ar fi avut sens pentru majoritatea clien- ților de SUV-uri de clasă mică, în ciuda gărzii la sol relativ ridicate, deoarece statisticile arată că majoritatea SUV-urilor nu sunt conduse niciodată pe drumuri fără asfalt. Și asta este în regulă dacă ne uităm la Kia Stonic, deoarece se simte că este reglat să meargă bine pe șosea. Sistemul mild-hybrid din dotare îi permite oprirea motorului chiar și în mers, pentru scurte perioade, deși cei trei cilindri din dotare nu sunt prea însetați defel.

Noua Kia Sportage se prezintă în versiunea dedicată pieței din Europa

Aspectul exterior a rămas plăcut, iar interiorul vine cu o ergonomie bună și spațiu suficient chiar și pentru cinci adulți. Nu a fost neglijat nici portbagajul, de asemenea spa- țios. Unitatea multimedia are o diagonală de opt inchi și suportă Android Auto și Apple CarPlay. |n plus, Stonic a primit mai multe sisteme de asistență a șoferului, menite să acualizeze pachetul pentru cerințele lui 2021 și ale anilor ce vor urma.

Kia Stonic merge cu încredere pe șosea și are un comportament rutier previzibil și docil. Motorizarea de un litru este destul de silențioasă și se face auzită abia la accelerări puternice. La viteze de autostradă, cutia automată cu șapte trepte și două ambreiaje ține motorul la o turație suficient de joasă încât să faci și economie de carburant. Suspensia este reglată relativ ferm, dar nu deranjant, iar Stonic este confortabil și cu jantele de 17 inchi oferite opțional – care au intrat în echiparea modelului testat. Kia a reușit să nu ofere opțiuni excentrice aici, deci fără 18 sau 19 inchi pe un SUV de clasă mică.

Kia își dorește să promoveze creativitatea noii generații prin programul Creativity Drive

Direcția este reglată spre a fi ușor de operat, însă transmite subtil și informații relevante pentru șoferii dornici de atacarea virajelor într-o manieră mai sportivă.
Stonic se conduce ușor și pare a fi cel mai fericit când ești relaxat la volan și nu încerci să scoți toți caii din motorul turbo cu trei cilindri în linie. Pachetul actualizat de dotări și sisteme de asistență al șoferului îl face pe acest model să rămână competitiv în anii ce vor urma.

În 2020, Kia nota că Stonic este al patrulea cel mai bine vândut model din ofertă, iar clienții au avut încredere în el nu doar pentru garanția de șapte ani, ci și pentru ce oferă în materie de spațiu interior și dotări.

Kia extinde capacitățile de producție ale fabricii din Slovacia


KIA STONIC 1.0 T-GDI HP TREND DCT
Motor L3, benzină turbo, transversal; Cilindree 998 cmc; Putere  120 CP la 6000 rpm; Cuplu maxim 200 Nm între 2000 și 3500 rpm; Tracțiune față/ automată cu șapte trepte (DCT); L/l/h 4140/1760/ 1485 mm; Masă proprie 1.185-1.288 kg; Volum portbagaj 352–1.155 l; 0–100 km/h 10,4 s; Viteză maximă 185 km/h, Consum mixt (WLTP)  5,1-5,5 l /100 km; Emisii CO2 116-129 g/km; Preț de la 20.517 euro cu TVA inclusă (fără promoții); 25.950 euro – modelul testat.

VERDICT
În timp ce unii rivali au apelat la caroserii mai mari sau oferă variante full-hybrid, Kia mi-zează pe mild-hybrid în gama Stonic și pe o caroserie mai mică, dar cu spațiu din plin la bord. Kia Stonic rămâne un pachet competitiv în segmentul său și în 2021.

Adaugă un comentariu