Prospăt lansata Toyota bZ4X are un design cu amprentă hightech și proporții de SUV compact. Avem de-a face cu prima serie de vehicule proiectate de marca niponă de la bun început pentru a beneficia de propulsie electrică. Sub caroseria sa se află platforma tehnică e-TNGA (deci o configurație electrică a tratării conceptuale Toyota New Global Architecture), dezvoltată de Toyota în colaborare cu Subaru.
Și acum, ca să nu mai dea nimeni erori la momentul citării denumirii mașinii: „bZ' vine de la „beyond Zero' și se referă la emisiile poluante, iar „4X' – asta era lesne de intuit – se referă la tracțiunea integrală. Dacă vreți cam aceeași mașină, însă cu o denumire ceva mai ușor de asimilat, este suficient să vă cumpărați un Subaru Solterra.
Designul părții frontale a fost supranumit „hammerhead' și, într-adevăr, evocă în manieră sugestivă înfățișarea binecunoscutei specii de rechin „cap de ciocan'. Cei de la Toyota susțin că respectiva tratare stilistică va fi aplicată de-acum înainte la mai toate noile generații de automobile Toyota. În rest, numeroasele muchii evidente care se intersectează la unghiuri ascuțite vorbesc elocvant despre ambițiile dinamice și caracterul hightech al Toyotei bZ4X.
Tracțiunea integrală este obținută prin amplasarea câte unui motor electric la fiecare dintre cele două punți. Motorul din față furnizează 204 CP, având un cuplu de 265 Nm. Când intră în funcțiune și cel din spate, puterea maximă a sistemului ajunge la 218 CP, cuplul maxim ridicându-se la 336 Nm. În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h durează 7,7 s. Variantele care utilizează numai tracțiunea față realizează această probă în 8,4 s. Oricum, cifrele sunt provizorii, omologarea fiind în curs.
După cum era de așteptat, pachetul de baterii se află integrat în zona de podea din zona habitaclului.Japonezii au comunicat că, în virtutea experienței consistente acumulate de ei în materie de baterii litiu-ion, bateria cu care este dotată Toyota bZ4X încă va dispune de 90% din performanțele originale după 10 ani de utilizare. A fost anunțată și o autonomie la care, conform termenilor comunicatului, ne putem aștepta din partea acestui SUV: 450 km. Pe lângă cifra respectivă, a mai fost anunțată și evoluția amplă a tehnologiei dedicate siguranței active și asistării conducerii.
Ampatamentul Toyotei bZ4X este cu 16 cm mai mare decât al lui RAV4, însă consolele din față și din spate sunt mai scurte. Cât despre înălțime, RAV4 este mai înalt cu 8,5 cm, de unde și pregnanta sugestie de dinamism a lui bZ4X în contrast cu tenta de masivitate a profilului lui RAV4.