Gata, am dat startul anului 2022 și suntem încrezători că va fi un an plin, cu multe lansări pe piața auto, mai ales în zona mașinilor electrice.
Printre primele teste ale anului 2022 prezente în ediția de ianuarie, veți găsi: Porsche Macan facelift, ultimul cu motor convențional cu ardere internă, următorul va fi desigur electric, Kia EV6, model care deja a surescitat piața mașinilor electrice, BMW iX, o mașină parcă venită din viitor, BMW X4, cu o imagine actualizată sau cărăușul elegant Mercedes Citan.
Tot acum, întreaga industrie auto pornește la drum în acest nou an, care se anunță unul cel puțin la fel de provocator ca anul 2021. La nivel mondial, criza semiconductorilor nu pare să se rezolve nici în 2022. Presiunea va fi foarte mare pe dealerii auto, pentru că livrările anumitor modele pot avea o întârziere și de un an.
România va avea și ea o provocare foarte mare în acest domeniu, pentru că odată cu startul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și al Pactului Verde european, și-a asumat ca până în anul 2026, alături de alte măsuri de stimulare a cumpărării de mașini electrice și dezvoltare a infrastructurii stațiilor de încărcare, țara noastră va trebui să scoată de pe șosele cel puțin 250.000 de mașini mai vechi de 15 ani.
Va apărea oare o nouă taxă de mediu care să descurajeze cumpărarea de mașini vechi? |ntr-un interviu de la jumătatea lunii decembrie, ministrul mediului, Tanczos Barna, ne asigura că în acest an noul guvern nu va introduce nicio taxă nouă, dar că se pot găsi mult mai multe soluții pentru reducerea poluării la îndemâna autorităților locale.
Cele două programe, Rabla și Rabla Plus vor funcționa și în acest an, dar statistica ne arată că deși mașinile electrice și hibride au reprezentat aproape un sfert din înmatriculările de mașini noi, piața second-hand rămâne de trei ori mai mare, cu peste 300.000 de mașini.
Toader Ilie
Redactor șef