Fiind susținut de succesul vehiculelor electrice din portofoliu, Mustang Mach-E, F-150 Lightning și E-Transit, Ford se împarte în două noi companii complet diferite. Model E aparține autovehiculelor 100% electrice, în timp ce Ford Blue înglobează mașinile care utilizează propulsoare convenționale. Jocul de cuvinte ne este cunoscut de la emblematicul Ford Model T, iar Ford consideră că acesta este al doilea moment de cotitură din istoria sa „de când Henry Ford a crescut producția lui Model T”.
Așadar, compania americană nu glumea atunci când Jim Farley, CEO, a declarat că Ford își dorește să devină „adevăratul lider pe piața vehiculelor electrice” pe piața din SUA, cu peste 40% din portofoliul său fiind concentrat pe mobilitatea sustenabilă până în 2030. Pentru acest obiectiv, brandul a investit deja 50 de miliarde de dolari în Statele Unite.
Ford își dorește ca divizia Model E, dedicată exclusiv vehiculelor electrice să funcționeze ca un startup care se proiectează de la zero, fără a fi influențat în vreun fel de vechea afacere cu vehicule pe combustie. Scopul este de a atinge o capacitate anuală de producție de două milioane de mașini electrice până în 2026. Pentru a pune lucrurile în context, se preconizează că Tesla va produce aproximativ 1,2 milioane de vehicule electrice în acest an.
În acest sens, compania americană a pus bazele programului Ford+, deoarece va exista și o a treia entitate, numită Ford Pro, care se va concentra pe vehiculele de flotă, orientate către mediul de afaceri. Principalele obiective ale planului Ford+ sunt de a crea în continuare vehicule interesante și accesibile. Timpii de livrare către clienți vor fi minimizați, deși produsele vor fi construite fiind susținute de o expertiză profundă în inginerie și producția de mare volum. Ford Blue va construi profilul emblematic al vehiculelor cu acționare clasică pentru a stimula dezvoltarea și profitabilitatea.
Divizia Model E va fi „o abordare neîntreruptă pentru proiectarea, lansarea și extinderea produselor și serviciilor electrice și conectate de mare volum pentru retail, comercial și mobilitate partajată”. Ford deja lucrează la propriile platforme pentru viitoarele modele electrice, iar planul include strategii gândite până la strategia de reciclare a bateriilor care și-au atins sfârșitul vieții comerciale.
Compania americană lucrează deja la creșterea capacității pentru cele două fabrici de baterii 43 GWh din Kentucky și Tennessee, ca urmare a succesului pe care l-a înregistrat alături de modelele Mustang Mach-E, F-150 Lightning și E-Transit.