Noua generație Honda HR-V mizează pe un design ilustrativ pentru discreția subtilă japoneză. Subtilă este și concepția părții sale tehnice, care valorifică foarte bine potențialul unui sistem hibrid inovator.
Honda HR-V e:HEV tinde să pară mai mare în poze decât este în realitate. Designul cu linii și forme simple plus porporția zonei metalice față de supfarața vitrată lasă o anume impresie de masivitate în imaginile foto. Numai când vezi mașina cu ochii tăi realizezi că este vorba despre un SUV dimensionat undeva, între segmentul de top al clasei mici și cel de bază al clasei comapcte (lungime de 4,34 m). Gabaritul real și lipsa vreunor detalii ornamentale manifeste compun un tabloul al acelei modestii nipone tradiționale dincolo de care se ascunde o sofisticare spirituală remarcabilă. Fix așa stau lucrurile și cu Honda HR-V e:HEV, deoarece conceptul caroseriei sale și tehnologia care o pune în mișcare denotă o elaborare complexă.
Interiorul mașinii este mai generos dimensionat decât sugerează exteriorul. S-a mai văzut ca locurile din față ale unei mașini relativ mici să fie mai primitoare decât era de așteptat (da, este valabil la HR-V) însă surpriza cazului a venit de la locurile din spate. Acestea au foarte mult loc pentru picioare (forma spătarului scaunelor din față pare să fi favorizat rezultatul) și lățimea interioară din zona banchetei este peste așteptări. Numai la înălțimea dintre șezut și plafon se face simțită o limitare, de parcă aceasta ar fi fost dimensionată pentru cei mai înalți dintre japonezi. În principiu, cine nu e mai înalt de 1,80 m nu va observa asta. Cât despre portabgaj, accesul este foarte bine degajat și, la prima privire, ai crede că este mai mare decât spun datele tehnice, adică 335 l (oricum, valoare bună pentru clasa mașinii). Și la această nouă generație HR-V regăsim conceptul Magic Seats aplicat la locurile din spate (șezutul este fracționabil și se poate ridica). Ca urmare, în zona banchetei pot fi îmbarcate obiecte cu dimensiuni mari și atipice.
Linia de dotare Advance Style aduce o notă distinsă prin contrastul materialelor finisării. Planșa de bord propune un design cu accent pe funcționalitate și pe o familiarizare ușoară cu comenzile. L-am considerat reușit, chiar dacă nu are tenta futuristă așteptată implicit de la o mașină proaspăt lansată. Cât despre calitatea finisării și a asamblării, aceasta va fi apreciată fără rezerve de toată lumea.
Și din punct de vedere tehnic Honda HR-V e:HEV este o realizare care integrează idei originale. Motorul său cu benzină este aspirat și, la o cilindree de 1,5 litri, furnizează 107 CP. Cuplul său maxim este de 131 Nm la un regim destul de ridicat (4500-5000 rpm). Alături de acesta, la propulsarea automobilului participă un motor electric de 131 CP, având un cuplu de 253 Nm. Transmisia cu variație continuă e-CVT este cea care gestionează exploatarea resurselor de forță motrice și, după câte se pare, în cazul propulsiei hibride Honda, motorul electric este cel care „duce greul' fazelor de accelerație, chiar dacă și motorul cu benzină se turează semnificativ atunci. În principiu, motorul termic are de lucru mai ales cu menținerea unui anume nivel de încărcare a bateriilor. Jonglarea din mers cu cele trei moduri de rulare programate este automată. Ce au de oferit cele trei moduri, în speță: Electric drive – deplasare în regim exclusiv electric, cu energia din baterie; Hybrid Drive – motorul electric antrenează roțile folosind energia produsă de motorul cu benzină; Engine Drive – motorul cu benzină este cel care antrenează roțile. De la volan, dacă nu consulți instrumentele de bord, nu-ți dai seama când și care mod este activ și nici când se face trecerea între ele. Cu ajutorul padelelor de la volan se poate alege nivelul funcției de încetinire regenerativă (există patru trepte pentru aceasta).
Honda susține că, în oraș, HR-V e:HEV rulează în proporție de 91% electric. Cât despre consumul mediu de benzină, a fost comunicat un cuantum de 5,4 l/100 km. Experiența acestei prime întâlniri cu HR-V e:HEV ne-a dat de înțeles că este o cifră realistă pentru exploatarea curentă.