Printre momentele de mare impact ale conferinței cu profil eco ChangeNOW, găzduită de capitala Franței, s-a numărat prezentarea conceptului Renault Scénic Vision. Grupul Renault demonstrează prin intermediul noului concept că s-a angajat într-o transformare majoră, trecând de la efortul tipic de acoperire a pieței la un demers creativ în dinamica valorilor economice, de mediu și sociale.
Pe lângă sustenabilitatea la scară extinsă, unul dintre scopurile declarate ale acestei schimbări este ca activitățile grupului să atingă neutralitatea în emisii de carbon în Europa până în 2040 și în întreaga lume până în 2050. Renault Scénic Vision este un prim exemplu demonstrativ privitor la ceea ce va urma în producția auto a Grupului Renault. Cu el începe un nou capitol în istoria mărcii francize.
„Toate angajamentele noastre la nivel de corporație nu sunt contează dacă nu le materializăm în vehiculele noastre. De aceea am cerut echipelor de specialiști de la Renault să vină cu primul concept-car care să ilustreze pe deplin noua noastră strategie cu cei trei piloni ai săi: mediul, siguranța și integrarea. Noi am numit acest concept Scénic Vision. Scénic – după emblematica noastră abordare „voiture à vivre', și Vision – pentru că vizăm o potrivire cu noile așteptări ale oamenilor' – a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group.
Renault Scénic Vision a beneficiat de o abrodare eco-design în procesul de proiectare. Automobilul a fost produs în proproție de 70% din materiale reciclate și este în proporție de 95% reciclabil – fapt de natură să contribuie la conservarea resurselor planetei.
Sistemul său de propulsie hibrid, bazat pe electricitate și hidrogen, își propune să reducă timpul alocat reîncărcării cu energie. Simultan, s-au obținut reducerea amprentei de carbon și a dimensionării bateriei. Renault Scénic Vision are emisii zero în producție și în utilizare. Vorbim despre o amprentă de carbon cu 75% mai mică decât a unui automobil EV convențional.
Tehnologiile active și pasive integrate oferă o siguranță sporită pentru șofer și pasageri, fiind estimată o reducere a numărul de accidente cu până la 70%. Designul acestui concept-car reflectă, de asemenea, dorința specialiștilor de a crea o mașină unică, accesibilă și potrivită pentru toată lumea.
Scénic Vision este o reprezentare concretă pentru ceea ce va fi „Nouvelle Vague' de la Renault. Obiectul este rezultatul unei tratări de design dusă până la ultimul detaliu și al unor alegeri estetice îndrăznețe. Designul său prefigurează noul orizont de timp pentru gama automobilelor Renault. Exteriorul dezvăluie liniile și expresivitatea unui nou model de familie care va fi comercializat începând din 2024. Cât despre designul interior, este un studiu cu bătaie lungă pentru viitorul aspect al interioarelor Renault.