Să cârpească cineva continuumul spațio-temporal, altfel coreenii vor fi în curând noii furnizori de legende auto! Cam aceasta este starea pe care Hyundai N Vision 74 o trezește la majoritatea pasionaților occidentali de automobile. În atenția organelor transdimensionale competente: totuși, nu-l omorâți pe Giugiaro!
Pentru a înțelege pe deplin ce se întâmplă, va trebui să privim cu aproape 50 de ani în urmă. Pe atunci, japonezii și coreenii au recurs (ocazional sau concertat) la serviciile celor mai importanți dintre marii designeri italieni pentru a-și cristaliza identitatea mărcilor auto. Aici ne preocupă în special parteneriatul dintre Giugiaro (Italdesign) și Hyundai. Primul mare succes internațional Hyundai a fost seria Pony, alcătuită din automobile compacte hatchback având designul semnat de Giugiaro. În condițiile de atunci, ar fi fost prea mult pentru Hyundai să atace zona sportivelor de imagine, așa că prorotipul Hyundai Pony Coupé nu a ajuns să fie industrializat (acum să fim solemni: deși nu arăta rău, roțile tipice de „compactă' aveau un diametru oarecum meschin).
Dincolo de asta, remarcăm că De Lorean DMC-12 (lansat în 1981, fabulos coupé semnat de Giugiaro la solicitarea americanului Zaharia Delureanu junior și tunat ca „mașină a timpului' în producția cinematografică „Înapoi în viitor') se prezintă ca și cum Giugiaro s-ar fi folosit de liniile de bază ale lui Hyundai Pony Coupé pentru a defini un proiect evoluat. Consecință pe termen lung (mă rog, numai pentru cei care nu pot călători în timp): proaspăt-lansatul Hyundai N Vision 74 din 2022 arată ca o posibilă nouă generație a seriei DeLorean DMC-12. Normal, cei de la Hyundai spun că obiectul N Vision 74 are legătură doar cu Hyundai Pony Coupé. Ha, ha!
Măsurând 4.952 mm în lungime, 1.995 mm în lățime și în 1.331 mm înălțime, cu un ampatament de 2.905 mm, Hyundai N Vision 74 este oficial primul laborator rulant de înaltă performanță pentru testarea și perfecționarea celui mai avansat sistem de pile cu hidrogen pe care divizia Hyundai N l-a creat vreodată. Și nu ar fi pentru prima oară când N se ocupă de tehnologia pilelor cu combustie. Deocamdată, au fost comunicate puterea de 680 CP, cuplum maxim de 900 Nm și autonomia de 600 km, în condițiile în care mașina dispune de două motoare (tensiune de 800 V) și o baterie de 62,4 kWh.
Specialiștii de la Hyundai au dezvoltat un sistem hibrid total nou, alcătuit dintr-un acumulator electric în combinație cu un sistem FCEV. Având la dispoziție sistemul de pile cu combustie și alimentare electrică din partea bateriei, N Vision 74 mizează pe resurse de energie substanțiale. Cele două surse de alimentare diferite pot fi utilizate în funcție de condițiile de condus. Acest sistem gestionat digital permite o mai bună vectorizare a cuplului de către motoarele electrice din spate, rezultând un comportament în viraje precis și stabil. Mai mult, N Vision 74 explorează echilibrul dintre performanță și economia de energie cu ajutorul unui sistem de răcire cu trei canale.
Tehnologia de înaltă performanță este complet integrată în design pentru a îndeplini cerințele FCEV de gestionare a regimului termic. Cu o astfel de estetică dedicată funcționalității și performanței, N Vision 74 îmbină tehnologia de ultimă oră și designul iconic.
Încheiem atrăgând atenția că la ediția din 2022 a evenimentului exclusivist Pebble Beach Concours dElegance (începe pe 21 august), Italdesign (Giugiaro) urmează să prezinte în premieră și succesorul de facto al lui DeLorean DMC-12 (am inclus în galerie imaginea teaser cu acesta). Nu cumva Italdesign și-a tras una peste decenii – vorba aceea – cu tesla (coincidență întâmplătoare cu numele mărcii lui Elon) undeva, iar noii investitori de la DeLorean o iau colateral? În rest, numai de bine!