Performanțe de vârf sub formă convențională: Audi RS 6 a adăugat o nouă valență sportivității cu 20 de ani în urmă.

De ce ai vrea ca o mașină sport să arate altfel decât o mașină sport? Oricare ar fi răspunsul, experimentul celor de la Audi cu variantele RS a demonstrat că există mulți clienți interesați și s-a transformat într-un enorm succes. Referitor la Audi RS 6, introdus cu două decenii în urmă, acesta a ajuns între timp la cea de-a patra generație.

Ca să începem cu începutul, lucrurile s-au pus în mișcare încă din 1994, odată cu apariția break-ului Audi RS 2 (motor L5 turbo de 315 CP, platformă tehnică de Audi 80 Avant). Succesul și notorietatea acestuia au depășit orice așteptări, așa că s-a mers mai departe. Pentru că vorbim despre mașini evident scumpe, abordarea claselor superioare pentru tema RS (Audi RS 2 corespundea clasei medii) era ceva de la sine înțeles.

Curând după debutul noului mileniu, prin divizia quattro GmbH (acum Audi SportGmbH) se tot purtau dezbateri vizând întrebarea: ar trebui să mai trecem o clasă în sus cu tratamentele sportive după ce a fost realizat RS 4? S-a hotârât că această provocare merită deranjul. Audi A6 din prima generație (C5) a beneficiat de un facelift în 2001, prilej cu care Audi a solicitat specialiștilor săi să și extindă seria în sus ca nivel al performanțelor.

Marca era conștientă de cota propriei valori (dacă putem spune așa) și de strălucirea imaginii sale din motorsport. În cursele de anduranță, Audi și-a găsit drumul către liga câștigătorilor la de prima încercare, la ediția din 1999 a legendarei curse 24 de ore Le Mans. Compania a continuat să scrie mai departe istorie în 2000, 2001 și 2002. În prezent, cu 13 victorii în palmares, Audi este a doua cea mai de succes echipă din toate timpurile în cursa de la Le Mans, după Porsche.

Inginerii Audi de la quattro GmbH au depus mult efort pentru a face din A6 o mașină sport cu 20 de ani în urmă. Asta însemna nu doar adaptarea motorului, suspensiei și transmisiei. Audi și-a schimbat sensibil și aspectul exterior. Creșterile discrete în lungime și lățime, jantele de 18' sau 19', plus țevile de eșapament duble ovale i-au subliniat ambițiile dinamice.

Asta ca să fie create o imagine pe măsura ambițiilor tehnice: practic, a fost luat și adaptat la A6 (clasa mare) un propulsor V8 de la seria limuzinelor de top A8. Motorul era deja la „locul de muncă' sub capota versiunilor S6, oferind 340 CP fără supraalimentare. La prima vedere, treaba părea simplă: modificări pentru a obține mai multă putere de la un motor gata instalat. De fapt, a fost considerabil de grea: așa cum a fost configurat pentru a dezvolta 450 CP, motorul biturbo de 4,2 litri nu mai încăpea sub capota seriei A6. Prin urmare urmare, quattro GmbH a extins partea din față și a oferit V8-ului un spațiu de instalare mai lung cu 4 cm. Motorul primei generații RS 6 nu a fost modificat la Ingolstadt sau Neckarsulm, ci în Anglia. Împreună cu quattro GmbH, producătorul britanic de motoare Cosworth, (parte din grupul AUDI AG până în 2004), a reușit să obțină puterea impresionantă de 450 CP și cuplul maxim 560 Nm. Implicit V8-ul lui Audi RS 6 (mașină de stradă) a transmis un mesaj dur concurenței. Cu titlu orientativ: la acea vreme, mașina Audi cu care echipa ABT a concurat în DTM (campionat german de turisme) și învins în 2002 avea tot 450 CP. Prima generație Audi RS 6 era capabilă să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,7 s.

Au urmat lansările generației C6 (motor V10 de 560 CP preluat de la supersportiva Audi R8) și C7 (la care s-a pus pentru prima oară problema reducerii masei – a rezultat o ușurare de 120 kg față de Audi RS 6/C6). RS6 din generația C7 a revenit la motorizări V8, puterea sa fiind cu 20 CP mai mică decât a fostului V10 folosit la RS 6/C6. Dar performanțele lui RS 6/C7 (cuplu maxim de 700 Nm) erau superioare, inclusiv spectaculoasa accelerație de la 0 la 100 km/h în 3,9 s.

Lansarea generației Audi RS 6/C8 a avut loc în 2019 și a devenit o vitrină tehnologică a mărcii. Cilindree de 4,0 litri, supraalimentare biturbo, putere de 600 CP și, mai nou, cuplu maxim de 800 Nm. Pentru prima dată în istoria seriei, grupul motopropulsor al lui RS 6 beneficia de contribuția unui sistem „mild hybrid' alimentat la tensiunea de 48 V. Deși este puțin mai greu decât generația precedentă, RS 6 Avant ajunge la 100 km/h în 3,6 secunde și are nevoie de doar 12 s pentru a atinge 200 km/h. De asemenea, RS 6/C8 stabilește un nou standard în ceea ce privește stabilitatea sub sarcină laterală și în viraje. Sistemul celor patru roți directoare îmbunătățește stabilitatea la viteze mari, având în vedere că roțile din spate fiind bracate automat în aceeași direcție ca și roțile din față. La viteze reduse, acestea se rotesc în sens invers față de roțile din față, pentru a reduce raza de viraj și a favoriza manevrabilitatea.

După cum bine se știe, în momentul publicării acestor rânduri dedicate ceasului aniversar al seriei Audi RS 6, în gama mărcii din Ingolstadt mai este prezent și Audi RS 7 – dovadă că succesul „sportivizării' claselor mare și de lux continuă să ia amploare. Caracterul mărcii Audi, a cărui componentă esențială ține de fuziunea dintre latura premium și tehnologia avansată, pare a fi suportul ideal pentru dezvoltarea unor astfel de automobile.

taguri
Adaugă un comentariu