Citroën ‘oli adoptă o viziune opusă tendințelor actuale din industria auto, care oferă soluții de mobilitate cu zero emisii cu o greutate mai mare, mai complexe și mai scumpe. ‘oli încearcă să răspundă provocărilor mobilității de mâine. Designul conceptului oli reflectă inovațiile de la bordul modelului Ami pentru a oferi o mobilitate accesibilă, responsabilă și versatilă.
Cu ‘oli, Citroën își propune să obțină o mai bună gestionare a ciclului de viață cu o greutate mai mică și de complexitate redusă, folosind materiale reciclate și reciclabile, pentru o mai bună longevitate, fiabilitate și accesibilitate.
Concepul are o greutate țintă de 1.000 kg pentru o autonomie propusă de 400 km, iar consumul ar trebui să fie de de 10 kWh la 100 km. Viteza maximă este limitată la la 110 km/h pentru o eficiență maximă, în timp încărcarea de la 20% la 80% se realiează în 23 de minute. În ceea ce privește tehnologia de la bord ‘oli’ dispune de sistemele V2G (vehicul la rețea) și V2L (vehicul la încărcare).
O siluetă neconvențională cu o estetică simplă, care combină funcționalitatea, eficiența și durabilitatea, fiind inspirată din designul industrial practic, pentru activități multiple. Portierele față și alte elemente sunt fabricate din materiale ușoare: panouri din carton reciclat de tip fagure pentru capotă, plafon și platforma de încărcare din spate. Conceptul dispune de jante hybrid inedite din oțel/aluminiu cu anvelope inteligente și durabile Eagle GO create în colaborare cu Goodyear.
Interiorul combină o platformă inovatoare care găzduiește smartphone-ul conducătorului auto și proiectează informațiile pe toată lățimea planșei de bord. Scaunele vin cu spătar tip plasă, podeaua este lavabilă, iar totul este fabricat materiale reciclabile ușoare.
Oficialii susțin că Citroën oli [all-ë] va avea un ciclu de viață mai lung decât un vehicul convențional: poate fi recondiționat, îmbunătățit și reparat cu piese de schimb reciclabile.
Așa cum este și cazul altor concepte, oli va inspira idei, elemente de design și inovații care vor fi implementate pe viitoarele modele din gama Citroën. De altfel, noul concept este primul vehicul pe care putem vedea noua identitate a mărcii.