MAGIC M CU DUBLU ATU

 

Ai primit o carte mare și poți face un joc bun. Și vei vedea că BMW M850i era, de fapt, o carte de top.

Bavarezii l-au inventat pe Seria 8 Gran Coupé în 2019. La ce e bun așa ceva? Nu am știut până nu am luat unul la test. Varianta BMW M850i (530 CP), mai precis.

 

La prima vedere, Seria 8 Gran Coupé a venit ca un băț în roțile sedanului de lux BMW Seria 7 produs în 2019, având patru portiere și o lungime de 5082 mm. Ce nu știam noi pe atunci era că Seria 7 avea să se schimbe radical în curând și că, la o privire mai atentă, Seria 8 Gran Coupé e un instrument perfect pentru a lua o cotă bună de piață într-un segment exotic destul de disputat, din care mai fac parte: Audi A7 (lung de 4969 mm), Porsche Panamera (lung de 5049 mm) și Mercedes-Benz AMG GT (lung de 5054 mm). De asemenea, cine și-a dorit vreodată un Aston Martin Rapide (560 CP, 630 Nm, cutie  automată cu 6 trepte, tracțiune spate – nu se mai produce) ar putea găsi un nivel superior de satisfacție cu un BMW M850i Gran Coupé (530 CP, 750 Nm, cutie automată cu 8 trepte, tracțiune integrală).

În termeni de finisare exclusivistă, interiorul acestui BMW nu lasă nimic de dorit. Piele în două nuanțe, detalii metalice satinate și ceva elemente piano-black. Cu contribuția ecranelor folosite pentru tabloul de bord și pentru sistemul de infotainment iDrive, astfel a fost creată o ambianță luxoasă cu amprentă hightech. Nu există lemn, dar nici nu era cazul. Dacă sunt unii care apreciază și ceva detalii conservatoare la automobilele nobile, ei bine, am identificat unul și aici: marele comutator iDrive amplasat între scaune este deja ceva clasic, la care proaspetele generații BMW tind să renunțe.

 

 

Tot din esența tare a specificului bavarez fac parte volanul gros, scaunele ireproșabil configurate și poziția de conducere joasă (în fine, nu chiar ca la un model tipic sportiv, dar pe aproape). Moment de iluminare pentru noi: da, BMW Seria 8 Gran Coupé este mașina ideală capabilă, simultan, să reflecte un standard social foarte înalt și să-ți ofere justificarea totală pentru a lua loc în față, pe locul din stânga. Înainte de a face asta, mai trebuie să răspundem la o întrebare: și cum este să stai, totuși, în spate? Nu-i rău deloc. Spațiul pentru picioare e chiar generos, distanța de la șezut la plafon e suficientă pentru cei înalți de 1,80 m, iar bancheta este frumos configurată pentru doi pasageri și atât. Doar faptul că te scufunzi undeva, jos, atunci când te așezi lasă loc de comentarii.

Ce ar fi de comentat despre funcția esențială a mașinii – aceea de a străbate distanțele cât mai repede și mai plăcut – în cazul lui BMW M850i? Există mai multe moduri de rulare, selectabile instant prin butoanele de lângă selectorul transmisiei (soluție excelentă ergonomic). Modurile Adaptive, Comfort și Sport vor fi cele mai căutate, cu siguranță. Ceea ce impresionează la modul Comfort este rafinamentul din răspunsul suspensiei: aproape ca la un sedan de lux, dar cu o anume limită în distanțele de lucru. O îmbinare comparabilă de amortizare fină și acuratețe mai găsim numai la Porsche. Modul Adaptive se prezintă asemănător atât timp cât conduci în manieră lejeră. Pe de altă parte, dacă pui o tentă de incisivitate în comenzile pe care le dai, în modul Adaptive poți conduce suficient de sportiv ca să lași în urmă fără efort mai tot ce umblă pe drum. Eficiența tracțiunii integrale și formidabila caracteristică de cuplu a motorului V8 turbo au efecte uimitoare. În modul Sport, promptitudinea răspunsului la comenzi și fermitatea suspensiei cresc corespunzător așteptărilor. Acesta este modul în care BMW M850i demonstrează o agilitate demnă de mașini mai compacte și mai ușoare. Cu alte cuvinte, în modul Sport ai senzația că gabaritul considerabil și masa de 1995 kg au rămas undeva în urmă. Cel puțin pe drum uscat. Modul Eco Pro nu l-am activat. Cu aceste cuvinte probabil că am scandalizat deja pe unii dintre apărătorii naturii, dar trebuie să mai notăm ceva: consumul de 8-9 l/100 km obținut la drum în modul Adaptive a fost prea decent ca să recurgem la modul Eco Pro. BMW îl oferă, dar nu este ceva îmbietor în cazul unui M850i.

 

Ce ne place și ce nu ne place
Agilitate impresionantă în modul Sport, rulare rafinată în modul Comfort. Motor V8 cu potențial și sunet formidabile, transmisie integrală performantă. Consum decent. Gabarit  masiv, incomod în oraș. Și prețul…

 

VERDICT
Are patru portiere și, în funcție de dorința celui de la volan, se poate comporta ca un sedan premium rapid sau ca un tipic gran-turismo. În modul Sport, masa proprie de 2 t pare să fi dispărut miraculos. Indiferent cum vei conduce, prețul mare nu va dispărea.

 

    Un adevarat bolid pe 4 roti

Adaugă un comentariu