Noul Lexus RX 500h vine ca un hibrid complet cu motor turbo și 371 CP. Oare se ridică el la nivelul promisiunilor?
CÂND JOHN F. KENNEDY nu se simțea bine își suna medicul. Dar uneori nu își suna medicul său oficial, ci pe „Dr. Feelgood'. Acesta îi prepara cele mai nebunești cocktailuri de amfetamine pe care le injecta președintelui.
Așa și Lexus RX a devenit modelul de mașină la care americanii mai înstăriți apelează cu plăcere – cu o linie elegantă și cu peste două milioane de vânzări din 1997 încoace, este adesea văzut pe autostrăzile californiene, unde am condus și noi noua generație, cea de-a cincea. Iar japonezii tocmai au oferit versiunii de top o injecție puternică de tehnologie.
Turbocompresor și hibrid, asociere care nu a mai fost făcută niciodată la Lexus. Împreună, motorul de 2,4 litri pe benzină (272 CP) și cele două motoare electrice (87 și 109 CP) furnizează până la 371 CP și 645 Nm.
Unitatea propulsoare oferă ceea ce promit cifrele. Motorul turbo cu patru cilindri accelerează cu încredere, iar datorită asistenței electrice nu pare cu adevărat încordat aproape niciodată. Potrivit Lexus, este nevoie de șase secunde pentru a se atinge 100 km/h. Iar un adevărat upgrade îl reprezintă transmisia automată cu convertizor de cuplu. Spre deosebire de micul hibrid complet cu cei 245 CP (modelul 350h) și de plug-in-ul de 306 CP (modelul 450h+), nu există doar trepte simulate prin transmisia CVT, ci șase trepte reale. Așadar, nu există nici un urlet tipic, iar motoarele electrice se accelerează puternic în timpul kick-down-ului – o combinație armonioasă. Cei 8,2 litri de carburant promiși nu reprezintă chiar un record de consum, dar cu o lungime de 4,89 metri, RX are aproape dimensiunile unui X5, oferă mult spațiu în față și în spate și un portbagaj de 461 de litri.
Cei care conduc pe drumurile uneori mizerabile din SUA ar putea aprecia concepția de bază a șasiului îndreptată spre confort. Însă cei care iubesc curbele au mai multe șanse să le blesteme. Tracțiunea integrală, care este realizată cu un motor electric de 109 CP pe puntea spate, împreună cu noua direcție pe roțile din spate, oferă cu siguranță un spate agil. Dar pentru faptul că Lexus oferă RX 500h exclusiv ca F-Sport, suspensia este pur și simplu prea moale, iar ruliul este prea mare. Așadar, este mai bine să vă bucurați de izolația bună și de noul sistem de infotainment de 14 inchi, care funcționează fără probleme, în timp ce sunteți transportat într-un deplin confort la cel mai apropiat drive-in cu hamburgeri.
PRIMA CĂLĂTORIE, PRIMA IMPRESIE
3 kilometri
E liniște și pace aici. Iar noul sistem de infotainment funcționează foarte bine.
15 kilometri
Cei 371 CP trag bine. Fără CVT, deci fără urletul tipic.
55 kilometri
Mult ruliu, chiar și în modul sport – mai potrivit cu modul confort, pentru relaxare.
Date tehnice Lexus RX 500h F-Sport
Motor : L4, turbo, plus două motoare electrice Cilindree 2393 cmc • Putere sistem: 273 kW (371 CP) • Cuplul sistem: 645 Nm • Tracțiune: integrală/AT cu șase trepte • L/l/h: 4890/1920/1710 mm • Masă proprie: 2100 kg • Portbagaj: 461 l • 0–100 km/h: circa 6 s • Viteza maximă: 210 km/h • Consum: 8,2 l/100 km • Emisii: CO2 182 g/km
VERDICT
RX rămâne un SUV care te face să te simți bine – chiar și cu aproape 400 CP. Transmisia cu convertizor de cuplu, în special, crește foarte mult factorul de distracție, iar execuția este perfectă. Alții sunt încă mai buni la sport – și ce dacă?