Francezii au ales Salonul Auto de la Tokio 2023 pentru a expune în premieră ediția limitată Renault Megane R.S. Ultime. Ne bucurăm – pentru că mașina se prezintă foarte bine, dar ne întristăm – pentru că Renault Megane R.S. Ultime anunță sistarea fabricației.
Avem de-a face cu încheierea unei istorii care a demarat în 2003, Renault Megane R.S. Ultime fiind cel din urmă automobil din seria Megane care poartă indicativul R.S și logo-ul Renault Sport. Alpine, marcă având profil tipic sportiv și aparținând grupului Renault, se va ocupa de acum înainte de tema derivatelor sport ale diverselor serii ale mărcii franceze.
Designul exclusiv al lui Megane R.S. Ultime poartă toate detaliile vizuale reprezentative Renault Sport, inclusiv tema grafică a caroseriei specifică, inspirată de noul logo Renault. Hașurarea de personalizare apare pe plafon și capotă (cu excepția mașinilor cu trapă opțională), bara de protecție spate, uși și aripi. Hașurile sunt de culoare neagră mat pentru a se armoniza cu cele patru culori oferite pentru caroserie. Hașurile Star Black împreună cu nuanța Pearl White au un efect vizual izbitor. Trimitere nostalgică: nuanța Sirius Yellow readuce în atenție culorile emblematice ale Renault Sport, iar Tonic Orange creează un contrast puternic. Anul înființării Renault Sport, 1976, este înscris discret în dungile din partea dreaptă.
Megane R.S. Caroseria lui Ultime are aripi față cu 60 mm mai late și aripi spate cu 45 mm mai late, prize de aer laterale, faruri Vision R.S., evacuare centrală, antenă cu aripioare de rechin, plus spoiler și difuzor spate în stil propriu. Multe dintre detaliile acestei serii limitate sunt acum negre: logo-urile, mânerele ușilor, ramele ferestrelor, roțile (chiar și capacele piulițelor), capacele aripilor, difuzorul spate și lama gen Formula 1 de pe spoilerul față (aceasta are finisaj lucios) și monograma Ultima. Efectul de gradient accentuează efectul vibrant al înfățișării mașinii.
Această serie limitată bazată pe Megane R.S. Trophy este propulsată de un motor turbo cu 4 cilindri de 2.0 litri și 300 CP, cuplul maxim fiind de 420 Nm care asigură o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 5,7 secunde. Transmisia include cutie de viteze EDC (pentru Europa) și diferențial mecanic Torsen. Pneurile sunt semi-slick-uri Bridgestone Potenza S007, dezvoltate anume pentru Megane R.S. Trophy R, asociate cu jante Fuji Light de 19 inchi și frâne Brembo dual-cast cu etriere roșii. Suspensia este de tip Cup coborâtă, cu limitatoare hidraulice de compresie. Sistemul de direcție 4CONTROL contribuie la ridicarea agilității.