Mercedes dezvăluie interiorul noii Clase E

Clienții se pot aștepta la o experiență de divertisment mult mai captivantă în noua Clasa E. Muzica, jocurile și conținutul de streaming pot fi experimentate în noile modele. Datorită inovațiilor digitale, Clasa E este acum mai inteligentă, și aduce o nouă dimensiune de personalizare și interacțiune.

Pentru o lungă perioadă de timp, a fost posibilă doar ascultarea de muzică în mașină. Începând cu actuala generație a Clasei S și cu sistemul de sunet surround Burmester 4D, de câțiva ani, sunetul poate fi și „simțit”.

Această inovație a Mercedes-Benz este disponibilă împreună cu Active Ambient Lighting. Software-ul analizează semnalele audio pe baza parametrilor de frecvență (tonuri grave/medii/tonuri înalte) și direcție (dreapta/stânga). Reprezentarea vizuală este sincronă cu bătăile, cu alte cuvinte fără decalaj de timp. În funcție de culoarea preferată selectată pentru iluminarea ambientală, tonurile grave, medii și înalte sunt vizualizate local în tonuri de culoare și niveluri de luminozitate coordonate.

Clasa E este disponibilă opțional cu sistemul de sunet surround Burmester 4D. Un total de 17 difuzoare și patru transductoare de sunet cu structură le permit iubitorilor de muzică high-end să experimenteze o nouă lume a sunetului în vehiculul lor.

Funcțiile de calcul ale unor domenii anterior separate au loc într-un singur procesor. Astfel, ecranele și sistemul de infotainment MBUX împart un nou computer central de bord foarte puternic. Această formă de conectare în rețea îmbunătățește performanța, deoarece fluxurile de date pot fi transmise mult mai rapid.

Pachetul Entertainment (MBUX Entertainment Plus) va fi disponibil pentru noua Clasa E. Acesta include hardware, serviciile Mercedes me connect și un pachet de date de la un furnizor terț. În funcție de piață, se utilizează un modul de comunicare 5G. Standardul de telefonie mobilă 5G face posibilă viteze de transfer de date mult mai rapide decât LTE/UMTS.

Lansarea Clasei E începe cu modelul Saloon. Primele modele din seria 214 vor ajunge la dealerii europeni în vara anului 2023. În SUA, lansarea pe piață va avea loc în toamna anului 2023.

Mercedes-Benz lucrează la utilizarea inteligenței artificiale (AI) astfel încât mașina să învețe ce sisteme de confort folosesc în mod repetat utilizatorii autovehiculului. Luând în considerare aceleași circumstanțe, scopul este ca AI să automatizeze astfel de funcții. Rezultatul este o automatizare personalizată. Mercedes-Benz folosește termenul de „rutină” pentru această inovație, a cărei dezvoltare este deja foarte avansată. Odată cu lansarea noii Clase E, clienții vor putea utiliza șabloane pentru rutine standard. De asemenea, aceștia au opțiunea de a crea ei înșiși rutine.

 

Panoul de instrumente modelează experiența digitală de la interior. În cazul în care Clasa E este echipată cu ecranul opțional pentru pasagerul din față, un ecran generos de sticlă se extinde până la ecranul central. Separat vizual de acesta se află afișajul de înaltă rezoluție al instrumentarului de bord în câmpul vizual al șoferului.

Conturul sticlei care protejează display-ul are un design dinamic. Pentru afișajul central, suprafața de sticlă este extinsă corespunzător în jos. Profilul devine plat spre marginile exterioare. Modelele fără afișaj pentru pasageri dispun de un element de finisare mare care se extinde spre centru. Detașat vizual, afișajul central pare să plutească deasupra suprafeței concave a acestui element de finisare.

Secțiunea frontală a panoului de instrumente este iluminată de banda luminoasă a sistemului Active Ambient Lighting. Consola centrală este concepută ca o unitate omogenă și se îmbină în linie dreaptă cu secțiunea inferioară a panoului de instrumente.

Cu peste 17 milioane de autovehicule livrate din 1946, Clasa E și predecesorii săi sunt cele mai bine vândute serii de modele din istoria Mercedes-Benz. Mulți o percep ca fiind „inima mărcii”. Moștenirea Clasei E datează încă din primele zile ale mărcii. Chiar și în primii ani ai secolului al XX-lea, companiile predecesoare ale Mercedes-Benz AG de astăzi dominau acest segment: autovehiculele poziționate sub clasa de lux, dar deasupra clasei mașinilor mici, fac parte integrantă din portofoliul de modele al Mercedes-Benz.

Adaugă un comentariu