Au trecut aproximativ 30 de ani de la lansarea coupe-ului românesc Dacia Sport în varianta cu ușă lungă (chiar, știe cineva exact când a rulat primul exemplar?) Varianta Dacia Sport „ușă lungă’ a corectat cât de cât proporțiile primei variante de caroserie, realizată la începutul anilor 80 și a oferit un acces mai realist la locurile din spate.
Realizată prin scurtarea ampatamentului Daciei Berlină de la 2,44 m la 2,24 m, Dacia Sport cântărea cu aproximativ 100 kg mai puțin decât berlina. Altfel, partea tehnică a Daciei 1410 Berlină (4 cilindri, 1397 cmc, cutie manuală cu 5 viteze) fusese preluată ca atare. Ampatamentul scurt al Daciei Sport nu a fost de natură să-i îmbunătățească stabilitatea direcțională, pilotajul său fiind cu atât mai derutant (sau exigent, dacă vreți) cu cât tendința subviratoare semnificativă a berlinei (datorată amplasării longitudinale a motorului în fața punții din față) rămânea în vigoare. Pe uscat, era destul de ok, din câte ni s-a povestit.
La împlinirea (aproximativă, din nou) a 30 de ani de la apariția Daciei Sport „ușă lungă’ ne-am permis să conturăm o imagine a temei sale stilistice în contextul actualei game Dacia. Deși știm că nu se mai poartă coupe-urile sport…