Mercedes-Benz Vision One-Eleven Concept materializează cea mai avansată tehnologie de propulsie electrică sub forma denumită One Bow (Arc Unic), asociată designului Mercedes-Benz elaborat pentru Secolul 21. Dincolo de ce se vede pe dinafară, tehnica de propulsie include motoare electrice cu flux axial dezvoltate în colaborare cu specialiștii de la YASA. Această companie britanică a devenit în proporție de 100% parte din Mercedes-Benz AG în iulie 2021.
Foarte mulți vor observa că nuanța și unele detalii stilistice prezente la Mercedes-Benz Vision One-Eleven Concept fac referire la prototipurile Mercedes-Benz C111 apărute în prima parte a anilor 70. Asemenea lui Mercedes-Benz Vision One-Eleven Concept, acestea integrau sisteme de propulsie ieșite din comun la vremea respectivă, cum ar fi motoarele cu piston rotativ de tip Wankel sau cele diesel.
„Obiectivul nostru la Mercedes-Benz nu este să exersăm idei stilistice, scopul nostru este să creăm referințe. Pentru mine, asta face diferența între designul de masă și cel de lux. Remarcabilele realizări de design de felul coupe-urilor Mercedes-Benz 300 SL și C 111 – ambele cu portiere „gullwing' – sunt parte din ADN mărcii. Aceste vehicule legendare au constituit inspirații majore pentru designul lui Mercedes-Benz Vision One-Eleven. Avem aici frumusețea și extraordinarul reunite într-o singură viziune asupra viitorului. Mercedes-Benz Vision One-Eleven Concept este iterația actuală a intențiilor ilustrate mai demult prin C 111, un exponent al avangardei la vremea sa. Elementul-surpriză provine din formele curate, puriste și, în același timp, extrem de musculoase ale lui Mercedes-Benz Vision One-Eleven Concept. Această claritate iconică se reflectă și în interior. Limbajul de design senzual, dar minimalist reprezintă ceea ce am numit ICONIC LUXURY by Mercedes-Benz.' A declarat Gorden Wagener, Chief Design Officer, Mercedes-Benz Group AG.
Cât despre partea tehnică, motoarele cu flux axial sunt semnificativ mai ușoare și mai compacte, dar mai puternice decât motoarele cu flux radial comparabile utilizate în prezent la 99% din toate mașinile electrice. Într-un motor cu flux axial, fluxul electromagnetic rulează paralel cu axa de rotație a motorului, care este foarte eficient. Într-un motor cu flux radial, fluxul rulează perpendicular pe axa de rotație. În comparație cu motoarele cu flux radial, acestea au caracteristici de putere considerabil superioare, ceea ce oferă un nivel cu totul nou de performanță.' A menționat Tim Woolmer, fondator și director de tehnologie al YASA.
Pe lângă puterea și densitatea cuplului, un alt beneficiu major este pachetul îngust, care îi reduce atât greutatea, cât și dimensiunile. Greutatea unui motor cu flux axial este doar o treime din cea a motoarelor electrice actuale cu aceeași putere. În aceste condiții, motorul cu flux axial necesită doar o treime din spațiul ocupat de un motor cu flux radial. Faptul deschide opțiuni complet noi pentru ingineri, precum și noi libertăți în proiectarea unui vehicul electric, așa cum este demonstrat de Mercedes-Benz Vision One-Eleven Concept.
Viitoarea generație de motoare YASA cu flux axial va fi produsă la uzina Mercedes-Benz Berlin-Marienfelde. Motoarele fabricate acolo vor fi sta la baza viitoarelor sisteme de propulsie pe care Mercedes-Benz le va introduce la cele mai performante automobile ale sale.