Sunt mulți ani de când Renault lasă impresia că nu insistă suficient asupra impunerii automobilelor sale la nivelul clasei medii. Renault Rafale va schimba această situație. În acest sens, francezii au pregătit un arsenal consistent de sisteme de propulsie hibride, electronică avansată și echipamente.
Însăși denumirea noii serii Renault de clasă medie spune mult în privința ambițiilor care se leagă de lansarea sa. Numele „Rafale' l-ați mai întâlnit deja la avioanele de vânătoare actuale Dassault Rafale și la o realizare aviatică de pionierat, avionul Caudron-Renault Rafale care a stabilit în 1934 un nou record de viteză, zburând cu 445 km/h.
Revenind la SUV-ul coupe Renault Rafale, accentele incisive ale designului său subliniază spiritul competitiv și aspirațiile de succes. Vorbim aici despre noul limbaj stilistic promovat de Gilles Vidal, șef al departamentului de design. Având o lungime de 4,71 m și o lățime de 1,86 m, Renault Rafale se înscrie evident în cotele clasei medii, în timp ce înălțimea de numai 1,61 m confirmă tușa de sportivitate a SUV-ului francez. Ampatamentul de 2,74 m a favorizat proiectarea unui habitaclu spațios.
Sub caroseria seriei Renault Rafale se află cea mai recentă variantă a platformei tehnice CMF-CD. Adoptarea unei suspensii de tip multi-link pentru puntea din spate a făcut posibilă perfecționarea sistemului 4Control (funcție direcțională pe toate cele patru roți). În timp ce și Renault Austral E-Tach (clasa compactă) poate primi, în varianta de vârf, punte spate multi-link și sistem 4Control Advanced, Renault Rafale va oferi suplimentar dispozitivul VMC2 (Vehicle Motion Control). Acesta va asigura cel mai înalt nivel de agilitate și confort, în funcție de condițiile de rulare și setările alese.
Pentru debutul carierei comerciale, Renault Rafale va miza pe un grup motopropulsor hibrid de 200 CP din seria E-Tech. La acesta se va adăuga în curand un sistem de propulsie E-Tech de 300 CP incluzând standard și tracțiunea integrală.