Ce e bine: fără a renunța la linia tradițională a mărcii în materie de design, americanii au reușit să schimbe complet conținutul tehnic (propulsie, dotări interioare, etc) al binecunoscutei serii de SUV-uri full-size Cadillac Escalade. Fiindcă li s-a părut că au făcut o treabă deșteaptă, ei au numit noul automobil Cadillac Escalade IQ.
Ce nu e bine: încă nu știm. Mai ales că nu avem detalii intime despre configurația tehnică a mașinii: păstrează Escalade IQ idea șasiului clasic, separat de caroserie, eventual „shăruit' cu SUV-utilitarele mari de la GMC și Chevrolet? În definitiv, câtă importanță mai are răspunsul acestei întrebări? Un șasiu traditional robust favorizează montarea unor baterii mari și obținerea unei izolări fonice excelente. Dacă nu v-ați prins deja, o precizăm: Cadillac Escalade IQ este un automobile 100% electric, primul din segmentul său. Deja ne roade curiozitatea morbidă dacă va fi mai silențios decât Rolls-Royce Cullinan, actual reprezentant suprem al elitei SUV-urilor, dar susținător al motorizărilor cu adrere internă.
Anul 2025 adăugat la denumirea Cadillac Escalade IQ ne spune că debutul commercial nu va avea loc mai devreme de a doua parte a anului viitor. Autonomia sa este cotată oficial la 450 de mile (725 km). Mai doriți o cifră zăpăcitoare? Diagonala displayului panoramic curbat de pe planșa de bord este de 55 de inchi! Ce-i drept, americanii sunt tari la… senzații tari.
Cadillac Escalade IQ a fost conceput pentru a fi cel mai plăcut de condus și cel mai manevrabil Escalade lansat până în prezent, iar colaborarea strânsă dintre Cadillac Engineering și departamentul de design vine ca o garanție că modelul de serie nu va fi grevat de compromisuri.
Cadillac Escalade IQ este primul SUV full-size de la Cadillac construit pe baza arhitecturii de propulsie EV inovatoare și modulare dezvoltate de concernul GM. Vorbim aici despte așa-numita platformă tehnică Ultium, care încorporează ansamblul integrat software Ultifi, de asemenea specific GM, pentru a susține și a furniza actualizări software permanente ale sistemelor digitale avansate de la bord.
Cadillac Escalade IQ dispune de suspensii independente față și spate, jante cu diametrul de 24 de inchi având anvelope de 35 de inchi. Propulsia este asigurată de două motoare, apmpasate unul în față și altul spate,funcționând coordonal ca un sistem eAWD.
Magnetic Ride Control 4.0 (amortizoare cu răspuns variabil) și Adaptive Air Ride Suspension (suspensie pneumatică) absorb deosebit de eficient orice fel de perturbații cauzate de suprafața pe care se rulează, oferind în același timp o finețe ridicată și un răspuns intuitiv al direcției. Sistemul Adaptive Air Ride Suspension permite vehiculului să fie coborât cu până la 2 inchi (50 mm) și ridicat cu 1 inch (25 mm), în timp ce alte funcții, cum ar fi direcția standard pe patru roți, Cadillac Cadillac Arrival Mode și Low Ride Mode, extind abilitățile de manevrare ale automobilului. Direcția pe patru roți reduce diametrul de viraj la doar 12 m la viteze mai mici și înlesnește considerabil manevrele de parcare.
Modul de rulare Arrival este o caracteristică unică a direcției pe patru roți care permite lui Escalade IQ să se miște în diagonală, făcându-l mai ușor atunci când trageți în sau ieșiți din spații înguste. Modul Low Ride permite deplasarea lui Escalade IQ la viteze ridicate cu suspensia coborâtă complet (avantaj aerodinamic).
O baterie Ultium cu 24 de module servește drept sursă de energie pentru Cadillac Escalade IQ, având capacitatea netă de peste 200 kWh. Sistemul de propulsie a fost conceput pentru a funcționa la tensiunea de 800 V. Cea mai rapidă variantă de încărcare disponibilă în prezent asigură obținerea unei autonomii de până la 161 km (100 de mile) în 10 minute.