Marca din Zuffenhausen își extinde gama sedanurilor sportive cu variantele Panamera 4 E-Hybrid și Panamera 4S E-Hybrid. Noile automobile cu propulsie de tip „plug-in hybrid’ oferă atât prestații impresionante la accelerație și aptitudini dinamice ridicate, cât și E-performanțe apreciabile: autonomia electrică este acum de până la 96 km.
Porsche Panamera 4 E-Hybrid este deosebit de eficient și versatil. Pentru a genera o accelerație puternică, Porsche a combinat un nou sistem e-hybrid cu un motor pe benzină V6 biturbo, de 2,9 litri (224 kW/304 CP), modernizat. Puterea sistemului de 346 kW (470 PS) și cuplul maxim de 650 Nm permit o accelerație de la zero la 100 km/h în 4,1 secunde și o viteză maximă de 280 km/h. Autonomia pur electrică a modelului Panamera 4 E-Hybrid crește la 96 de kilometri în ciclul WLTP (EAER oraș).
Porsche Panamera 4S E-Hybrid pune un accent mai mare pe dinamica de conducere, precum și pe livrarea susținută a puterii, în plaja superioară de turații. Motorul său cu șase cilindri biturbo, de 2,9 litri, livrează 260 kW (353 CP). Puterea sistemului este de 400 kW (544 CP), iar cuplul maxim este de 750 Nm. Acest lucru permite modelului Panamera 4S E-Hybrid să accelereze de la zero la 100 km/h în 3,7 secunde și să atingă o viteză maximă de 290 km/h.
În comparație cu generația anterioară, toate modelele Panamera E-Hybrid oferă o autonomie electrică mai mare, o viteză de încărcare mai mare, un răspuns mai bun al accelerației și performanțe de conducere mai bune, sub aproape toate aspectele. Cu 25,9 kWh (brut), noua baterie de înaltă tensiune oferă o capacitate cu aproximativ 45% mai mare într-un spațiu comparabil. În același timp, noul încărcător de 11 kW On-Board-AC reduce timpul de încărcare la două ore și 39 de minute. Cu 140 kW (190 CP) și un cuplu de 450 Nm, motorul electric complet nou oferă o putere semnificativ mai mare decât predecesorul său. Este, de asemenea, integrat în carcasă, într-un mod eficient și optimizat din punct de vedere al greutății, și în circuitul de răcire a uleiului transmisiei PDK. Designul rotorului intern (rotorul se rotește în interiorul statorului) reduce inerția masei cu 50%, ceea ce îmbunătățește răspunsul la accelerație. Cu o recuperare de până la 88 kW, motorul electric contribuie, de asemenea, la creșterea semnificativă a autonomiei electrice a modelelor Porsche Panamera E-Hybrid.
Cele patru moduri de conducere optimizate specifice sistemelor E-Hybrid, precum și modurile Sport și Sport Plus îmbunătățite, optimizează și mai mult eficiența modelelor E-Hybrid. Automobilele pornesc întotdeauna în modul pur electric E-Power. În momentul în care starea de încărcare a bateriei se situează sub o anumită valoare minimă, sistemul trece automat în modul Hybrid Auto, care adaptează strategia de funcționare la situația actuală de condus. În plus, cu ghidarea activă a traseului în Hybrid Auto, strategia de operare este optimizată și mai mult prin cunoașterea traseului pe care urmează să îl parcurgă. În acest fel, ponderea distanțelor parcurse cu propulsie electrică, în traficul urban, poate fi maximizată și eficiența poate fi crescută. În acest scop, sistemul utilizează atât datele mașinii, cât și datele de navigație.
În modul E-Hold, starea actuală de încărcare a bateriei este păstrată. Pe de altă parte, în modul E-Charge, motorul cu combustie încarcă bateria până la 80%, în afara orașului, și la peste 55 km/h, în timp ce Panamera utilizează avantajele de eficiență ale propulsiei hibride în traficul urban. În modurile Sport și Sport Plus, Porsche reduce starea țintă de încărcare a bateriei la 20% și, respectiv, 30 % (anterior 30% și 80 %). Acest lucru crește eficiența, fără a face afecta performanța.
Porsche Panamera 4 E-Hybrid și Porsche Panamera 4S E-Hybrid pot fi comandate începând de acum. Echipamentul standard extins al modelului Panamera include ParkAssist și un suport de răcire pentru smartphone, pentru încărcare wireless cu până la 15 wați. De asemenea, sunt disponibile opțiuni precum direcția pe puntea spate, Remote ParkAssist, Porsche InnoDrive, inclusiv Active Lane Keeping, Passenger Display și sistemul de calitate a aerului. Stilul de caroserie Executive, cu un ampatament mai lung, este oferit în funcție de fiecare piață în parte; opțiunile, cum ar fi sistemul de climatizare automată pe patru zone sau consola centrală mare, sunt incluse în echiparea standard.
În România, prețurile pentru Porsche Panamera 4 E-Hybrid pornesc de la 128.459,31 de euro și de la 139.635,79 de euro pentru Porsche Panamera 4 E-Hybrid Executive, cu TVA și dotări specifice țării incluse. Modelul Porsche Panamera 4S E-Hybrid este disponibil de la 143.480,68 de euro. Livrările în Europa vor începe în al doilea trimestru al anului 2024.