Chiar dacă vorbim despre cel de-al treilea exemplar din recenta ediție foarte limitată Rolls-Royce Droptail produs la comandă, prezentarea sa rămâne un eveniment exclusivist de top în lumea automobilului. Înaintea imaculatului Rolls-Royce Arcadia Droptail, au fost deja prezentate în configurații similare de caroserie, dar tratări cromatice complet aparte, exemplarele La Rose Noire și Amethyst.
„Rolls-Royce Arcadia Droptail exprimă minunat adevărata natură a unei propuneri din partea departamentului Coachbuild pentru transfigurarea completă a caracterului unui automobil. Fiecare exemplar Droptail comandat reflectă o percepție și o interpretare profund personală a unui design fundamental. Cu Arcadia Droptail asistăm la îndrăzneală în direcția minimalismului și la o fină subtilitate, conturate pe baza informațiilor legate de stilul de viață al cuiva care apreciază mult luxul britanic dintr-o perspectivă originală. Prin crearea acestei mașini unice, ne dovedim încă o dată abilitățile inegalabile de a sintetiza și materializa designul personalizat la cel mai înalt nivel', a declarat Anders Warming, director de design, Rolls-Royce Motor Cars.
Pentru a reflecta tema liniștii, designerii Coachbuild s-au angajat într-o explorare a ambientului, formelor și arhitecturii din acele regiuni ale lumii incluse pe lista de preferințe ale clientului. Aceasta a menționat rafinamentul și bogăția grădinilor tropicale moderniste văzute în Singapore, Indonezia și Vietnam, precum și arhitectura britanică „biomimetică', prin care sunt celebrate formele organice și natura diversă a materialelor.
Pe lângă aceste referințe, clientul a mărturisit că este inspirat și de conceptul în sine al automobilului și de puritatea liniilor specifice Droptail. Clientul de punere în funcțiune a insistat ca exemplarul său să rămână absolut fidel celei mai vechi schițe desenate manual prin intermediul căreia care a fost prezentată ediția Droptail pentru prima dată în 2019.
Profilul acestei proiecții contemporane a genului roadster a rezonat extrem de puternic cu sensibilitatea clientului. Acesta a fost impresionat de silueta îndrăzneață și joasă a mașinii, de designul încântător al pavilionului și de liniile dramatice ale corpului caroseriei. De asemenea, clientul au recunoscut imediat inspirația nautică din formele aripilor din spate tip „Droptail': numite după asemănarea lor cu flancul posterior al unui iaht, acestea au forme ascuțite, unghiulare, se ridică în spatele ușilor și se curbează ușor spre interior, direcționând subtil privirea către ocupanții mașinii.
Ceea ce se ascunde din punct de vedere tehnic sub această înfățișare tulburătoare nu este nemaivăzut, deși are o doză zdravănă de excepțional. Elementele tehnice ale trenumui de rulare și grupului motrpropulsor au fost preluate din actualul registru Rolls-Royce. Motorizarea V12 dublu turbo de 6,75 litri a fost subtil modificată. Ea furnizează 30 CP suplimentari față de configurația standard și cuplul maxim ajunge la 840 Nm – cu referire strictă la ediția Droptail, este prima dată când puterea motorului a fost crescută pentru un proiect Rolls-Royce Coachbuild.