Cu 40 de ani în urmă, BMW 635 CSi se impunea încă de la prima participare într-o cursă DTM. Vremuri de glorie și splendoare…

Pe 11 martie 2024 s-au împlinit 40 de ani de la cursa de debut a campionatului DRM (Campionatul de Curse German), deidcat automobilelor de serie cu modificări minime. Acesta este în prezent unul dintre cele mai spectaculoase și urmărite campionate de turisme din lume sub numele actual de Campionatul German de Turisme; în germană „Deutsche Tourenwagen Meisterschaft”, prescurtat DTM. Competiţia era numită popular „Societatea fără clase” datorită lipsei claselor competiţionale.

În prima cursă din 1984 a acestui campionat, desfășurată pe circuitul Zolder (Belgia), la start s-au prezentat un total de 27 de autoturisme de la opt producători diferiţi. BMW era cel mai bine reprezentat, cu 11 maşini. În spiritul „Societăţii fără clase”, la start erau trei modele BMW diferite – trei BMW 323i, un BMW 528i şi șapte BMW 635CSi.

Primele patru autoturisme care au încheiat cu succes etapa inaugurală, desfăşurată pe distanţa a 24 de tururi și 102,288 km, au fost BMW 635 CSi. În frunte a fost Harald Grohs, care a intrat astfel în cărțile de istorie ale motorsportului ca primul câștigător al unei curse DTM. Din nefericire, din cauza unei probleme tehnice, punctele nu i-au fost acordate pilotului german. „Trebuie să spun că am fost foarte fericit să obţin victoria împotriva celei mai dure concurenţe. Dar apoi, la o oră și jumătate după cursă, am primit o veste ce mi-a spulberat bucuria: am fost descalificat din cauza unei chestiuni tehnice minore. Mi-am păstrat victoria, dar mi-au fost luate punctele din campionat. Și tocmai de aceea am pierdut, din păcate, titlul de campion în fața lui Volker Strycek la sfârșitul sezonului”, declara Harald Grohs într-un interviu acordat pentru BMW Group în 2014.

Volker Strycek, aflat la începuturile carierei, avea să aleagă o abordare strategică în acel an. Pe parcursul sezonului, a urmărit mereu clasări sigure în puncte, nu a riscat lupta pentru primul loc. Aşa se făcea că la final, după 11 etape, fără a câştiga vreo cursă, dar cu cinci podiumuri, era încoronat primul campion din istoria DTM. BMW obţinea în acel an prima victorie din istoria competiţiei, dar și primul titlu la piloţi.

Cu referire strictă la BMW 635 CSi, afirmarea în motorsport nu a făcut decât să consolideze statutul de capodoperă completă a coupe-ului bavarez. Iată cum frumusețea sa legendară (liniile sale sunt datorate reputatului designer Paul Bracq) a ajuns să fie încununată inclusiv din punct de vedere sportiv pe circuit, tocmai pentru transpunerea în realitate a ideii pe care o sugera forma sa, expresie pregnantă a dinamismului elegant și irezistibil.

Dincolo de toate acestea, coupe-ul BMW Seria 6 din prima generație a fost în mai multe rânduri suport pentru abordări ale temei „art car', fiind îmbrăcat artiști notorii în tratări grafice cu mai mult sau mai puțin iz competițional.

Pentru noul sezon DTM, în 2024, BMW aduce la start trei mașini. René Rast, Sheldon van der Linde şi Marco Wittmann vor lua startul cu cele trei BMW M4 GT3 ale echipei Schubert Motorsport. Cei trei piloţi vin cu o experiență foarte valoroasă în DTM, unde deţin împreună şase titluri. În 2024, campionatul va găzdui opt etape în Germania, Olanda și Austria, cu debutul programat pentru 26-28 aprilie la Oschersleben (Germania). Cursele pot fi urmărite în România pe YouTube, pe canalul oficial DTM, și pe TV, pe canalul SportExtra.

Adaugă un comentariu

Articole similare