Ajungând la Nisa pe data de 26 martie, Lexie Alford (a.k.a. Lexie Limitless) a încheiat o aventuroasă călătorie în jurul lumii cu automobilul. Până aici, ok – e o bucată zdravănă de treabă, dar se cam face, dacă te iei în serios. Numai că nu am spus încă totul: automobilul era electric! Aha, datele problemei s-au schimbat drastic și, probabil, mulți ar fi fost descumpăniți de ideea unei asemenea încercări.
Una peste alta, aici este vorba despre noua generație Ford Explorer, acea serie 100% electrică de SUV-uri dedicată pieței europene. Ca rumare, Lexie a stabilit recordul oficial de a fi prima persoană care a înconjurat globul într-un vehicul electric la brodul unui exemplar Ford Explorer. Pentru a sărbători succesul expediției Charge Around The Globe, Ford a confirmat prețul și specificațiile noii game Ford Explorer, prezentând oficial pe larg BEV-ul care a călătorit în jurul lumii, punându-l de-acum înainte la dispoziția clienților care sunt gata să-și trăiască propriile aventuri, fie ele mari sau mici.
Lexie și noul Ford Explorer, trecând linia de sosire de la Nisa, s-au aflat în fruntea unui convoi de vehicule emblematice Ford, flancate de modele actuale care modelează direcția viitoare vizionară a companiei.
„Ford vrea să aducă pasiune și emoție în lumea vehiculelor electrice din Europa. Există destule mașini plictisitoare și SUV-uri acolo. Noul Explorer reprezintă caracterul unic al Ford, care este imprimat pe fiecare mașină din acest fantastic convoi', a declarat Jim Farley, CEO Ford, care a participat la festivitate. „Suntem mândri să lansăm această nouă mașină complet electrică, concepută special pentru drumurile și clienții Europei și, evident, capabilă să vă ducă oriunde în lume.'
Călătoria incredibilă a acestui Ford Explorer a trecut prin șase continente, a traversat 27 de țări și a parcurs peste 30.000 de kilometri, totul numai cu energie electrică. După întreruperile de curent în Africa, lipsa infrastructurii de încărcare în deșertul Atacama din Chile, drumurile nepavate, trecătorile montane și condițiile de îngheț, succesul final a dovedit cât de departe se poate ajunge cu un automobil electric.
„Călătoria lui Lexie a fost cel mai bun test de rulare pentru noul nostru Ford Explorer, luând în față orice fel de vreme și condiții de drum și tratând aproape orice scenariu de încărcare', a declarat Martin Sander, director general, Ford Model e Europe. „Ford Explorer întruchipează autenticul spirit „can do' al companiei noastre, profitând de această mare oportunitate pentru a ne testa nu numai pe noi înșine, ci și infrastructura de încărcare a lumii. Trecerea liniei de sosire demonstrează exact ceea ce poți face cu noul Ford Explorer complet electric și suntem încântați că, în curînd, clienții vor putea în curând să-i aprecieze personal calitățile.'
Vehiculul folosit de Lexie pentru călătoria în jurul lumii a fost un exemplar Ford Explorer de pre-producție. Varianta respectivă este acum disponibilă pentru a fi comandată. Pe parcursul călătoriei, Lexie Alford a folosit o varietate de soluții de încărcare, de la prize de perete AC de 2,2 kw până la încărcătoare rapide DC și un pachet de baterii portabile.
Noul Ford Explorere primul BEV pentru pasageri pe care Ford l-a dezvoltat și în fabrică în Europa, combinând ingineria germană, stilul american și specificațiile standard superioare, inclusiv o autonomie de până la 602 km (WLTP) cu o singură încărcare.
Ford Explorer mizează pe o gamă de sisteme de propulsie cu tracțiune spate cu un singur motor (RWD) sau cu tracțiune integrală cu două motoare (AWD). Ambele folosesc o baterie litiu-ion nichel mangan cobalt (NMC), aleasă pentru densitatea sa de energie, puterea și performanța în climatele europene, de la Scandinavia până la Marea Mediterană.
Încărcarea de la 10 la 80% durează aproximativ 26 de minute folosind încărcarea rapidă DC de până la 185 kW pentru modelul AWD. Șoferii Explorer din Europa vor putea să acceseze cu ușurință și să plătească pentru așa ceva la peste 600.000 de puncte de încărcare 6 din rețeaua BlueOval Charge folosind aplicația FordPass 7 sau tehnologia inovatoare Plug & Charge. Printre punctele accesibile se numără stațiile de încărcare de mare putere de la IONITY – un consorțiu din care Ford Allego fac parte ca membri fondatori. Ford a anunțat și un parteneriat cu Allego prin care va introduce sisteme de încărcare ultra-rapide la reprezentanțele Ford.
Nu doar încărcarea este rapidă și simplă. Ford Explorer poate accelera mai repede decât un Ford Performance Focus ST de 340 CP, ceea ce înseamnă că 100 km/h poate fi atins în 5,3 secunde în cazul unui Explorer AWD. Acesta poate tracta până la 1.200 kg.
În plus, dincolo de volumul util de aproximativ 470 de litri al portbagajului, inclusiv compartimente MegaConsole de 17 litri și dulapul securizat My Private Locker din habitaclu, fiecare Ford Explorer dispune de infotainment conectat SYNC Move 2 cu un touchscreen central reglabil de 14,6 inchi care poate fi ridicat și coborât pe arc unghiular de peste 30 de grade.