Un nume cu tradiție revine în gamă sub o formă nouă: SUV-ul Opel Frontera, un exponent avansat al polivalenței eco.

Numele Opel Frontera este familiar cunoscătorilor de SUV-uri și automobile tot-teren deoarece două generații de automobile tipice off-road astfel botezate au fost produse între anii 1991 și 2004 (tot așa cum numele Dacia Duster s-a mai văzut și la variantele ARO 10 exportate cu decenii în urmă în Marea Britanie). Să revenim: noul Opel Frontera este un SUV mai drgrabă rutier urban care va dispune de sisteme de propulsie mild-hybrid alimentate cu benzină și versiuni 100% electrice.

Primul mesaj din partea lui Opel Frontera: cum protejăm cel mai bine natura? Nu ne mai ducem cu mașina peste ea! Spre deosebire de predecesorii săi, noul Opel Frontera nu are gamă redusă de viteze sau alte particularități tehnice cu caracter tipic off-road. Vorbim aici despre un SUV a cărui polivalență vizează mai ales caracterul practic și pe cel economic, asta pe lângă o gardă la sol ceva mai mare decât a mașinilor de stradă și consolele față-spate scurte, care se potrivesc cu ideea unor frivole aventuri de weekend dincolo de limitele asfaltului.

Foarte probabil, platforma tehnică de sub caroseria lui Opel Frontera este o versiune cu ampatament ceva mai lung decât al celei utilizate pentru Citroën ë-C3 – așadar, mașina vizează stratul superior al clasei mici sau pe cel inferior al clasei compacte. Dimensiunile de gabarit exacte încă nu au fost date publicității. Totuși, cu referire la latura practică, notăm că automobilul dispune de un portbagaj de 460 de litri care se poate extinde până la 1 600 de litri (1,6 mc) cu scaunele din spate rabatate.

Flexibilitatea apreciabilă este asigurată de fracționarea 60:40 a banchetei din spate, în timp ce o a doua podea de încărcare este oferită standard. În plus, clienții care au nevoie să ia și mai multe bagaje în călătorie sau care doresc să profite din plin de capacitatea de încărcare a plafonului de peste 200 de kilograme pot alege opțional șinele de plafon funcționale.

La fel ca toate noile modele ale mărcii din Rüsselsheim, noul Opel Frontera nu impresionează doar prin designul său îndrăzneț și pur, ci și prin dozarea responsabilă a prestațiilor. Clienții vor putea alege între o variantă cu propulsie pur electrică și motorizări termice foarte eficiente cu tehnologie mild-hybrid de 48 V. Indiferent de sistemul de propulsie ales de client, acesta se poate aștepta la un comportament rutier riguros și la prestații dinamice convingătoare. Inginerii din Rüsselsheim au acordat o atenție deosebită optimizării controlului caroseriei și obținerii caracteristicilor de condus tipice Opel – chiar și când se circulă la viteze mari pe autostradă.

Cu noul său aspect expresiv, cu soluțiile inteligente și distractive, precum și cu posibilitatea de a alege cu ușurință între un sistem de propulsie complet electric sau hibrid, noul Opel Frontera demonstrează încă o dată că marca germană își ia în serios angajamentul de electrificare și, în același timp, se adresează unei game variate de clienți.

taguri
Adaugă un comentariu