Formele reale ale pasiunii generează, mai departe, impulsuri pasionale. Așa s-a întâmplat și în cazul americanului Glynn Bloomquist care, sub imperiul pasiunii pentru marca Alfa Romeo, a ajuns să dea o tușă proprie unuia dintre exclusivistele exemplare Alfa Romeo 33 Stradale.
Alfa Romeo 33 Stradale nu-i un nume al mileniului trei. Marca din Milano a mai prezentat un coupe GT astfel botezat în 1967. Vremuri fericite: pe atunci se lansau lucruri de felul lui Lamborghini Miura, Dino 246 GT sau Maserati Ghibli. Pe semne că Alfa Romeo vrut să vadă dacă mai suntem în stare să ne bucurăm în 2024 de un astfel de lucru așa cum ne bucuram pe atunci, iar Glynn Bloomquist este dovada vie că da, putem!
Pentru a defini proiectul, recent departmentul Alfa Romeo Bottega a interacționat cu numeroși clienți și pasionați ai mărcii pe care i-a întrebat ce și-ar dori de la Alfa Romeo. Se pare că aceștia nu au răspuns „SUV-uri electrice’! Molto bene! Destui dintre ei au adus în discuție o realizare istorică de referință: Alfa Romeo 33 Stradale din 1967, un simbol al spiritului mărcii atât în termeni tehnici, cât și în termeni de design. Alfa Romeo 33 Stradale 2024 va fi produsă într-o serie limitată de 33 de exemplare de către Centro Stile Alfa.
Glynn Bloomquist, unul dintre cei 33 de privilegiați și fericiți clienți ai seriei limitate Alfa Romeo 33 Stradale, venit la Arese pentru a intra în contact direct cu miezul culturii Alfa și a definitiva configurația propriei mașini. După o vizită privată la muzeu, echipa departamentului Alfa Romeo Bottega l-a primit cu căldură pe domnul Bloomquist în Sala del Consiglio a Muzeului din Arese, unde designul lui 33 Stradale a fost aprobat în 1967. Cu acest prilej antreprenorul american a povestit despre implicarea sa emoțională legată de Alfa Romeo, confirmând integrarea sa firească în Tribul Alfa Romeo și, cu atât mai mult, în cercul restrâns de proprietari al noului 33. Stradale – adevărați ambasadori ai mărcii italiene și ai valorilor sale.
Crescut cu un tată pasionat de curse și de „muscle cars', Glynn Bloomquist s-a îndrăgostit rapid de motorsportul din SUA, o pasiune care l-a determinat să se mute la Indianapolis pentru muncă. Acolo, el și-a bazat marketingul propriei companii de servicii foto pe legendarele curse ale campionatului Indianapolis 500, pentru care a devenit și sponsor. Setea de a cunoaște lumea motorsportului l-a dus, până la urmă, către elita domeniului, segment în care a ajuns să fie pasionat de Alfa Romeo și de Ferrari.
Citind o carte despre Enzo Ferrari, Glynn Bloomquist a descoperit legătura esențială dintre „in Commendatore' și marca Alfa Romeo. Din acel moment, interesul său pentru sportul cu motor italian s-a transformat într-o adevărată pasiune care a dus la achiziționarea de prețioase automobile italiene. O completare recentă la colecția sa este o magnifică Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio în ediția a 100th Anniversary, pe care a avut privilegiul de a o conduce pe pista de F1 de pe Circuitul Americilor din Austin, în calitate de invitat al echipei Alfa Romeo în 2023. Atunic l-a cunoscut pe Cristiano Fiorio, șeful actualului proiect Alfa Romeo 33 Stradale, care i-a oferit o oportunitate de neratat. „Nu mi-a luat mult să accept ideea de a deveni unul dintre cei 33 de clienți ai noii mașini Alfa Romeo construite la comandă, atâta timp cât era roșu și roșu numai', a spus Glynn zâmbind.
Însuși Cristiano Fiorio povestește: „De prima dată când ne-am întâlnit la Austin, am avut o relație specială cu Glynn. Angajamentul uman pe care el l-a adus în proiect și pasiunea în abordarea lui și a echipei față de procesul de configurare reprezintă ceva cu adevărat ceva unic. Nu mai puțin unic este minunatul axemplar pe care l-a configurat din pasiune pentru brand și pentru istoria mondială a motorsportului.
Conform solicitărilor sale, propriul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale al domnului Bloomquist a primit culoarea Rosso Villa d’Este pe al cărei fond iese în evidență o bandă albă orizontală în față, la baza spoilerului. Grafica aleasă de el revizuiește cu un fler contemporan combinația de culori roșu și alb originală a lui Tipo 33, precursor al modelelor Alfa Romeo 33 Stradale din 1967. Glynn Bloomquist și a stabilit șo poziția legendarelor sigle Quadrifoglio și Autodelta în zona prizei speciale de aer din spate și a mers pe opțiunea jantelor din aliaj de 20' „Progressive' de culoare neagră cu inserții din fibră de carbon. Pentru interior, cu un ochi la iconicul 33 Stradale din 1967 expus la Muzeul Arese, domnul Bloomquist a optat pentru configurația Tributo: elementele cu pattern de ardezie intră într-un contrast rafinat cu cele în nuanță biscuit (ambianță caldă), tușa sportivă a ansamblului fiind dată de ornamente din aluminiu și tapițeria Alcantara.
Pe scurt, câteva date tehnice referitoare la Alfa Romeo 33 Stradale: în poziție centrală se află montată o nouă variantă a motorului V6 twin-turbo de 2,9 litri cunoscut de la seria Giulia. Vorbim despre un motor așa-zis „superpătrat’, având alejazul mai mare decât cursa, o caracteristică definitorie a sportivității. În cazul lui Alfa Romeo 33 Stradale, puterea motorului ajunge la 620 CP. Au mai fost comunicate o viteză maximă de 333 km/h și o accelerație de la 0 la 100 km/h care durează sub 3,0 s.
Caroseria de tip monococă din fibre de carbon integrează și un subframe (cadru) din aluminiu. De tuningul fin al mașinii în termeni de comportament dinamic s-a ocupat personal pilotul de Formula 1 Valtteri Bottas, sesiunile de testare având loc pe legendarul circuit al mărcii aflat la Balocco.