Modificările de stil aduse părții frontale insistă pe o expresivitate fluidă și ceva mai puțin fioroasă decât a versiunilor precedente. Asta nu înseamnă că, la partea tehnică, nu s-a intervenit pentru o ridicare discretă a performanțelor. Cireașa de pe tort se numește BMW M3 Competition xDrive.
În interior, reducerea numărului de butoane fizice inspiră o funcționalitate mai avansată. Cele de pe volan s-au împuținat evident, iar comenzile pentru climă au fost integrate la nivelul ecranului multimedia. Pe consola centrală, singurele butoane convenționale au rămas cele pentru volumul audio, luminile de avarie, dezaburirea parbrizului și dezaburirea lunetei
Doritorilor de ambianță și caracter sportiv pronunțat le este propus un pachet numit M Carbon. Acesta include, printre altele: volan îmbrăcat în alcantara, scaune sport specifice, un set de ornamente cu aspect CFRP și discuri de frână din material ceramic compozit.
În principiu, grupul motopropulsor mizează pe același „straight-six' cu supraalimentare twin-turbo deja cunoscut. În cazul versiunilor BMW M3 Competition xDrive (atât sedan, cât și break), puterea acestuia se ridică până la 530 CP (un plus de 20 CP față de variantele anterioare), în timp ce cuplul maxim atinge 650 Nm pe intervalul de turație cuprins între 2750 și 5730 rpm.
Astfel dotate, noile versiuni M3 Competition xDrive accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,3 s (sedan) și 3,6 (breakul Touring). În proba de accelerație de la 0 la 200 km/h, sedanul BMW M3 Competition xDrive obține o cronometrare de 11,8 s, iar breakul BMW M3 Competition xDrive Touring obține 12,5 s. În concluzie, ambele sunt cu 0,5 s mai rapide în comparație cu versiunile predecesoare. Fabricația de serie a noilor modele BMW M3 va demara în această vară.