Salt ca de două generații: Audi A6 e-tron Sportback și Avant

Propunerile EV devin din ce în ce mai convingătoare – vezi noul Audi A6 e-tron, deși elanul pieței scade. Trei ani au trecut de când Audi A6 e-tron a fost prezentat în premieră în calitate de concept la Salonul Auto de la Shanghai 2021.

În acești trei ani, oferta de automobile cu propulsie EV a crescut exploziv, însă piața nu pare să fie dispusă să absoarbă cifrele de producție anticipate. Acum, având la bază performanta platformă tehnică PPE, variantele Audi A6 e-tron Sportback și Avant insistă pe susținerea ofensivei.

Prima observație: căutând să lase în urmă imaginea de conservatorism stilistic pe care și-a căpătat-o de-a lungul ultimelor două decenii, Audi A6 e-tron vine cu două versiuni moderdne de caroserie – Sportback și Avant, renunțând la omniprezenta (până acum) temă a sedanului Audi de clasă mare. De asemenea, cu toate că rămâne identificabilă forma măștii de tip singleframe, întreaga parte frontală a fost reinterpretată ca design.

Ce ne preocupă cel mai mult când vine vorba despre EV-uri? Autonomia – aceasta fiind în continuare un punct discuabil, inclusiv pe fondul alimentărilor care consumă timp. La acest capitol, pentru A6 e-tron a fost anunțată cifra promițătoare de 750 km! Adică o distanță după care bine ar fi să te oprești oricum dacă nu vrei să începi să-ți suprasoliciți fizicul.

Audi A6 e-tron este, totodată, primul model ce introduce conceptul podelei plane. În funcție de nivelul de echipare, Audi A6 e-tron oferă numeroase dotări inovatoare, precum a doua generaţie de oglinzi exterioare virtuale, plafonul panoramic vitrat ce devine opac la simpla acționare a unui buton și sigla Audi din spate iluminată.

Interiorul lui Audi A6 e-tron este orientat noile aspirații ale utilizatorilor. Designul tridimensional și cu contrast ridicat plasează în mod deliberat diverse elemente în prim-plan sau în fundal, creând o arhitectură spațială adaptată ocupanților în ceea ce privește designul și ergonomia. Afișajul panoramic MMI, cu designul său curbat și tehnologia OLED, regrupează setul de instrumente virtual Audi de 11,9 inchi și afișajul tactil MMI de 14,5 inchi. Împreună cu afișajul MMI pentru pasagerul din față de 10,9 inchi, toate acestea formează o imagine panoramică având caracter puternic high-tech.

Motoarele electrice puternice, compacte și foarte eficiente și o baterie litiu-ion nou dezvoltată pentru EIP, constând din douăsprezece module și 180 de celule prismatice cu o capacitate totală brută de 100 kWh (94,9 kWh net) asigură o autonomie de până la 756 de kilometri (A6 Sportback e-tron) și până la 720 de kilometri (A6 Avant e-tron). Cu o putere de sistem de până la 270 kW în performanța A6 Sportback/Avant e-tron, noul Audi A6 e-tron oferă experiența de conducere sportivă pentru care Audi este cunoscut. Performanța Audi A6 e-tron accelerează de la zero la 100 km/h în 5,4 secunde. Viteza sa maximă este de 210 km/h. S6 e-tron oferă o putere de sistem de 370 kW (405 kW cu control de lansare).

S6 Sportback e-tron și S6 Avant e-tron accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde. Viteza maximă este de 240 km/h. Autonomia versiunilor S6 este de până la 675 de kilometri (S6 Sportback e-tron) și de până la 647 de kilometri (S6 Avant e-tron).

Versiunile Audi A6 e-tron din oferta superioară (270 kW) cu tracțiune spate și S6 e-tron (370 kW) cu tracțiune integrală quattro, atât Sportback, cât și Avant, vor fi disponibile la lansare. În funcție de piață, vor urma și alte modele cu tracțiune spate sau tracțiune integrală quattro.

Datorită tehnologiei de propulsie calibrate pe tensiunea de 800 V și unei capacități de încărcare maxime de 270 kW la surse de curent continuu, se pot face opriri relativ scurte și eficiente pentru încărcare. Aceasta înseamnă că A6 Sportback e-tron poate fi reîncărcat la o stație de încărcare adecvată (High Power Charging, HPC) pentru o autonomie de până la 310 km în doar zece minute. Starea de încărcare (SoC) trece de la 10% la 80% în 21 de minute. Managementul termic inteligent de înaltă performanță și predictiv sunt componente cheie ale acestei performanțe impresionante de încărcare. Echipat cu Plug & Charge, vehiculul se autorizează la stațiile de încărcare compatibile atunci când cablul de încărcare este conectat și activează procesul de încărcare.

Procesul de încărcare este complet automat. Dacă o stație de încărcare funcționează cu tehnologie de 400 V, Audi A6 e-tron va folosi abordarea pe bancuri modulare. Pentru a permite acest lucru, bateria de 800 V este împărțită în două bancuri, fiecare compatibil cu o tensiune de 400 V, care pot fi apoi încărcate în paralel cu până la 135 kW. Încărcarea AC cu până la 11 kW este posibilă la încărcătoarele standard de acasă. O opțiune de încărcare AC de 22 kW va fi oferită ulterior.

Adaugă un comentariu

Articole similare