Producția de serie a lui Lamborghini Countach a început în martie 1974. Coupe-ul supersportiv proiectat în manieră radicală de către carosierul Bertone la începutul anilor ’70 a susținut foarte bine orientarea de avangardă a mărcii Lamborghini și a rămas în fabricație timp de 16 ani.
Lamborghini Countach a fost primul model al mărcii a cărui caroserie a fost asamblată „in-house', cu îmbinare manuală a panourilor, și primul al cărui interior a fost produs de Departamentul de Tapițerie Lamborghini, o adevărată revoluție care, după 50 de ani, a devenit o tradiție la Sant’Agata Bolognese. Cu ocazia aniversării de 50 de ani, Lamborghini a readus primul Countach LP 400 pe linia de producție pe care a fost creat și unde astăzi este produs Lamborghini Revuelto, pentru o ședință foto despre trecut și prezent. În plus, Lamborghini a dat publicității câteva imagini exclusive ale liniei Countach din arhivele sale.
„Suntem mândri că producem automobilele noastre supersport și acum în locul în care a fost creat Countach', a comentat Ranieri Niccoli, Chief Manufacturing Officer al Lamborghini. „Producția s-a schimbat radical de atunci și a existat o transformare accentuată a multor aspecte. Astăzi, producția noastră este foarte diferită din punct de vedere tehnic de cea din 1974, dar păstrează cele mai bune aspecte și reunește abilitățile manuale ale operatorilor noștri cu cele mai bune tehnologii disponibile, dând naștere așa-numitei Manifattura Lamborghini Next Level. Numitorul comun între producția modelului Countach și mașinile noastre de astăzi este atenția la detalii.'
Lamborghini Countach LP 500 a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva pe 11 martie 1971, ca o mașină concept, iar succesul său imediat a făcut ca decizia de a-l transforma într-o mașină de serie să fie una ușoară. După mai multe prototipuri și de trei ani de dezvoltare tehnică și teste rutiere intense, modelul de serie, Countach LP 400, a fost gata. În timp ce mașina era dezvoltată, la Sant’Agata Bolognese se lucra la crearea liniei de producție pe care urma să fie produs modelul Countach. Acesta a fost un alt mod în care Countach a fost revoluționar: pentru prima dată în istoria Lamborghini, caroseria urma să fie fabricată in-house. Până în acel moment, mașinile Lamborghini fuseseră fabricate în două locuri diferite, cu piese mecanice produse de Lamborghini, iar caroseria construită de carosieri externi și apoi trimisă la Sant’Agata Bolognese pentru a fi asamblată cu cadrul și piesele mecanice. Decizia de a aduce producția caroseriei în cadrul fabricii Lamborghini a avut un impact imediat și semnificativ asupra creșterii companiei.
O jumătate de secol separă modelele Countach și Revuelto, iar în acest timp s-au schimbat și volumele: în cei 16 ani de producție ai modelului Countach, au fost produse 1999 unități; cei 11 ani de producție ai modelului Diablo au generat 2903 unități; cei nouă ani de producție ai modelului Murciélago au produs 4000 de mașini, iar cei 11 ani de producție ai modelului Aventador peste 11.000. În ciuda acestor diferențe, unite de locul de producție, există multe caracteristici comune între Countach și Revuelto. În primul rând, configurația tehnică generală este aceeași, cu un motor în spate, cu 12 cilindri în poziție longitudinală. Cu toate acestea, la Revuelto există și pachetul de baterii, ceea ce a dus la mutarea cutiei de viteze în spatele motorului V12. Configurația de conducere este aceeași, la fel și ușile „Scissor', care au fost văzute pentru prima dată pe Countach, înainte de a deveni o caracteristică distinctivă a automobilelor Lamborghini V12. Mai mult, în ceea ce privește caracteristicile stilistice, care au arătat o continuitate extraordinară de la Countach la Diablo, apoi la Murciélago și Aventador, linia vizuală subtilă care trece între aripa față și arcul pavilionului, terminându-se cu spoilerul spate, este de fapt cunoscută sub numele de „linia Countach'.