Teoretic, Lotus Theory 1 se prezintă foarte bine peste tot. Acum, putem doar să sperăm că practica va fi pe măsura teoriei.

Conceptul Lotus Theory 1 își propune să sintetizeze viziunea mărcii despre viitoarele automobile inteligente de înaltă performanță. Pe scurt, ideile pe care le reflectă alcătuirea acestui concept se vor regăsi la diverse noi modele de serie Lotus. Cuvintele care descriu succint filosofia cuprinsă în Theory 1 sunt: Digital, Natural and Analogue (DNA).

Termenul „Digital' vrea să reprezinte interacțiunea om-mașină captivantă, inteligentă și intuitivă. Prin cuvântul „Natural' se face referire la materializarea unui design calibrat pe factorul emoțional uman, configurat pe așteptările legate de mașină, centrat pe om. Pe acest fond, termenul „Analogue' vine să pună în evidență progresul neîntrerupt al mărcii în domeniile ingineriei și performanței, ca bază pentru implementarea și armonizarea primelor două componente menționate.

Ben Payne, vicepreședinte al diviziei Design din cadrul Lotus Group, a declarat: „Cu Lotus Theory 1, am dus mai departe tot ceea ce a realizat Lotus până acum în istoria sa de 76 de ani. Ca întotdeuna, obiectivul nostru a fost de a depăși limitele pentru ceea ce înseamnă acum conducerea unui vehicul de înaltă performanță. Dorim să demonstrăm că o îmbinare nu presupune un compromis -mă refer la tehnologiile digitale și analogice care vor funcționa armonios în viitoarele noastre automobile. Făcând acest lucru, vom oferi clienților cea mai incitantă experiență de conducere, inclusiv emoție brută, plus funcționalitate și conectivitate de vârf'.

Lotus Theory 1 reafirmă angajamentul companiei cunoscut sub numele generic Vision80 – transformarea într-un brand global de tehnologie ultraperformantă. Deși par a fi ceva cu bătaie lungă, ideile avansate prezentate prin Lotus Theory 1 în prezent vor fi integrate în generațiile imediat următoare de automobile Lotus.

Astfel, Lotus și-a dezvoltat propriul sistem de interfață cuprinzătoare om-mașină, numit LOTUSWEAR. Acesta transformă complet ideea de „a lua loc la bord', așa cum o cunoaștem astăzi. Va rezulta o experiență profund personalizabilă, dedicată fiecărui ocupant al mașinii, axată pe activarea simțurilor în vederea unor senzații intense de călătorie și de interacțiune cu mașina.

Tapițeria LOTUSWEAR dispune de un material textil robotizat adaptabil, moale și ușor, care permite mașinii să comunice nemijlocit cu cel de la volan și pasagerii și să ofere o experiență mai intuitivă și mai confortabilă la bord. LOTUSWEAR va face acest lucru prin intermediul micilor compartimente gonflabile de pe scaun și de pe volan, care vor reacționa în timp real pentru a oferi stimuli sugestivi, un plus de acuratețe în utilizarea comenzilor și indicații subtile prin feedback haptic personalizat.

Această tapițerie ieșită din comun a fost creată în colaborare cu MotorSkins, un startup specializat în robotică „wearable' pe bază de materiale textile și destinată unei utilizări de zi cu zi. Lotus Theory 1 aplică în premieră pentru industria auto respectivul concept avansat. La toate acestea, LOTUSWEAR adaugă tetiere din material compozit cu structură țesură prin imprimare 3D, realizate în parteneriat cu compania globală de tehnologie de imprimare 3D Carbon.

Viitorul sistem avansat de gestiune a dinamicii va include cinci moduri de condus: Range, Tour, Sport, Individual și Track. Nouă este adaptabilitatea fină care le va caracteriza pe toate, presupunând optimizări constante și permanente la situațiile de mers ale mașinii. Desigur, scopul sistemului are ca țintă optimizarea, eficientizarea răspunsului la cerințele ținând de conducere și la condițiile de rulare ale momentului.

Direcția este de tip steer-by-wire, ceea ce înseamnă că dozarea asistării și demultiplicarea dintre unghiul luat din volan și cel bracat de roți sunt amplu reglabile.

Lotus Theory 1 dispune, de asemenea, cele mai recente soluții tehnice avansate pentru sistemele de frânare, furnizate de AP Racing, cu care Lotus are o relație de lungă durată. Aceasta a început cu Lotus 49 din 1967, iar AP Racing oferă astăzi sistemele de frânare specifice gamei actuală de automobile Lotus, inclusiv Evija, Eletre și Emeya. Lotus Theory 1 are discuri din carbon ceramic de înaltă performanță, super ușoare, cu corp etriere, din aluminiu forjat având design asimetric.

Adaugă un comentariu

Articole similare