Unii vor regreta, alții vor aprecia: Subaru Forester arată clar că marca japoneză lasă în urmă amprenta sportivă și se orientează acum spre un caracter polivalent consolidat, beneficiind inclusiv de o personalizare premium. Bineînțeles, motorizările boxer și tracțiunea integrală Symmetrical AWD sunt la locul lor.
Pentru cei preocupați în mod special de digitalizare și de funcțiile de asistare a conducerii, menționăm că Subaru Forester beneficiază de sistemul EyeSight Driver Assist Technology, iar centrala sa multimedia Subaru Starlink mizează pentru interfață pe un touchscreen cu diagonala de 11,6 inchi, fiind inclusă conectivitatea wireless pentru softurile Apple CarPlay și Android Auto.
Sub capota din față este amplasată longitudinal apreciata motorizare boxer aspirată de 2,5 litri care, în versiunea destinată seriei Forester, furnizează 180 CP, având un cuplu maxim de 241 Nm. Transmisia este asigurată de o cutie automată Lineartronic CVT (variație continuă). Unele versiuni oferă posibilitatea selectării manuale prin intermediul padelelor de la volan a opt rapoarte de demultiplicare prestabilite.
Eficiența exploatării resurselor grupului motopropulsor este îmbunătățită prin sistemul de gestionare a forței motrice Active Torque Vectoring și SI-Drive, oferite standard. Sistemul de direcție al lui Subaru Forester 2025 este, de fapt, o versiune revizuită a servodirecției electronice cu dublu pinion cunoscută de la sportivele Subaru WRX, oferind o dozare a forței la volan mai incisivă și mai firească, plus un răspuns fin.
De la Subaru Forester 2025 se așteaptă o ambianță de călătorie și mai comodă și mai silențioasă în comparație cu a generației precedente, dublată de abilități dinamice și polivalență on/off-road consistente.