Deși a luat ființă ca o marcă dedicată coupe-urilor sportive lightweight dotate cu motorizări ICE, Alpine se pliază acum pe tendințele vremurilor pentru a merge mai departe – pe scurt, acesta este mesajul dat de conceptul Alpine A390 Beta, expus la Mondial de l’automobile 2024.
Din tote punctele de vedere definitorii, Alpine A390 Beta este altceva decât Alpine A110 – micul coupe reprezentativ pentru activitatea creativă a mărcii din Dieppe de la începuturi și până în prezent. Spre deosebire de A110, conceptul Alpine A390 Beta nu are două uși, ci patru, nu este o mașină joasă, ci un crossover, nu are propulsie cu ardere internă, ci electrică. Așadar, despre ce mai vorbim aici?
Evident, despre ceea ce se va cere în viitor pe tema sportivității rutiere. Dincolo de un spectru de utilizare mai larg decât al oricărui model Alpine de până acum (Alpine A390 Beta are patru locuri și ceva spațiu pentru bagaje), spectaculosul crossover-fastback va oferi senzații ultrasportive la volan. „Este o mașină de curse carosată într-o manieră pe măsură!”, a declarat lapidar Antony Villain, Director de Design Alpine.
Dincolo de inadvertența flagrantă a „mașinii de curse' care are formă de „crossover', nu ne îndoim că așa va fi în privința performanțelor. Alpine A390 Beta mizează pe trei motoare electrice, fiind de anticipat o putere a sistemului învecinată cu pragul celor 500 CP. Funcția Alpine A390 Beta va asigura exploatarea la maximum a tracțiunii integrale. Având o lungime de 4,60 m, Alpine A390 Beta se poziționează în partea superioară a clasei compacte și va reprezenta o tentație pentru cei care se gândesc la Tesla Model 3 sau Model Y.
Postul de conducere are un design de avangardă, fiind inspirat din Formula 1 și lăsând în urmă tot ceea ce s-a făcut până acum la automobilele comercializabile de stradă. La bord există și un buton inscripționat OV (de la „overtake') care permite dezlănțuirea instantanee a întregului potențial oferit de sistemul de propulsie.
Varianta de serie Alpine A390 va fi 100% de fabricație franceză: asamblarea va avea loc la Dieppe, motoarele provin de la uzina din Cléon, iar bateria va fi furnizată de fabrica din Douai. Lansarea este programată pentru anul 2025.