Honda X-ADV 750: Aventurier deghizat

Vreme bună și câteva zile libere, două motive suficiente pentru a urca degrabă în șa și a porni la drum, drum pe care ți-l dorești sinuos, cu peisaje frumoase și asfalt de bună calitate, trafic neaglomerat, cu participanți educați și, desigur, Honda X-ADV 750.

Te mulțumești, până la urmă, cu ce ai și te bucuri de plăcerea oferită de motocicleta pe care urmează să o conduci, în cazul meu X-ADV 750, model pe care am fost foarte curios să îl testez încă de la momentul apariției lui pe piața din România. Și atunci, și cu atât mai mult acum, în afară de aspectul și statura de maxiscuter, X-ADV-ul nu prea mai are caracteristici comune scuterelor, fiind mai degrabă o motocicletă polivalentă și exotică prin proporții.

Cu pasagerul pregătit (aici sunt mereu emoții) pentru un drum de câteva ore și câteva bagaje, în cutia de depozitare cu capacitatea de 21 de litri de sub șa, am plecat la drum, iar una dintre surprizele, în același timp și o bucurie, de la finalul primei zile de călătorie a fost că șaua este foarte confortabilă, mai ales pentru pasager. Parbrizul, reglabil manual în 5 poziții, își face treaba în condiții normale de mers, dar vântul puternic din lateral-față, de care am avut parte în cei 200 km parcurși pe autostradă, ne-a cam dat bătăi de cap, mai ales la depășirea camioanelor.

 

 

Cu toate astea, cu plinul făcut la plecare, următoarea alimentare a venit după 285 km, în condițiile în care capacitatea rezervorului este de 13,2 l, iar computerul de bord arăta un consum mediu de 3,8 l/100 km. Am folosit modul Standard din cele 4+1 moduri de condus disponibile, care generează echilibru între livrarea puterii, frâna de motor și prezența cuplului și are cel mai puternic nivel de intervenție al ABS-ului. Celelalte moduri aveam să le descopăr zilele următoare, dar nu pe toate, și m-am bucurat că modul Rain a rămas, din fericire, doar o opțiune.

Zilele următoare au fost pentru distracție cu X-ADV 750, pe care am încercat să îl duc în locuri ceva mai exotice, așa ca el, care să i se potrivească și care să-i pună în evidență atuurile, cum ar fi roțile cu spițe, modurile de condus – Throttle by Wire (TBW) sau controlul tracțiunii – Selectable Torque Control (HSTC). În porțiunile de drum asfaltat am selectat modul Sport și m-am bucurat de toată puterea motorului, cei 58,6 CP produși la 6.750 rpm și de cuplul de 69 Nm atins la 4.750 rpm, iar cutia DCT m-a ajutat să-mi fie gândul doar la drum. Dual Clutch Transmission, denumirea completă a cutiei DCT, echipează deja încă din 2010 motociclete din gama Honda, fiind asociată unor motoare cu cilindree între 700 (NC 700) și marele GL 1800 Gold Wing, perfecționându-se și actualizându-se permanent.

 

 

Te poți lăsa ușor pe curbe, păstrând anumite limite, dar vei simți că poziția de condus este înaltă, garda la sol de asemenea – 165 mm, nici masa motocicletei nefiind de neglijat, cele 236 kg la plin se simt bine pe viraje. De altfel, X-ADV a fost proiectat să fie robust, capabil și eficient, și așa se simte în orice tip de trafic abordat, indiferent unde îl duci sau unde te duce.

Știam o zonă de plajă mai greu accesibilă, pe care de multe ori am evitat-o tocmai pentru că este mai dificil de ajuns dacă nu ai un mijloc de transport potrivit, și uite că acum îl aveam. Așa că nu am stat pe gânduri și am pornit pe drumul neasfaltat, selectând modul Gravel, care folosește puterea mare și frâna de motor cu controlul tracțiunii – HSTC și un nivel scăzut al ABS-ului. Totuși, unele situații cu abordare strânsă și mai delicată nu au fost ușor de gestionat, din cauza greutății și dimensiunilor motocicletei. Dar puterea și cuplul oferite jos, într-o colaborare foarte bună cu DCT-ul, te vor scoate cu bine din aproape orice situație. Confortul și siguranța nu au lipsit, pentru că furca inversată USD (upside-down) se ajustează pentru preîncărcarea arcului și amortizarea compresiei, iar pe spate, amortizorul tip Pro-Link reglabil face o treabă foarte bună.

 

 

Pentru a doua zi de experiență, X-ADV a avut un consum mediu de 5,1 l/100 km și, după cum se poate înțelege, nu a fost deloc menajat, mingea fiind în terenul lui, iar șansa de a arăta cu adevărat de ce nu este un maxiscuter a fost pe deplin fructificată.

Pentru o imagine completă și o justificare a prețului de vânzare – 13.550 deeuro cu TVA, trebuie menționate și celelalte componente din pachetul tehnologic cu care X-ADV 750 vine pe piață. Pe lângă ce am amintit mai sus: HSTC, TBW, cutia DCT, roți cu spițe (17 inchi pe față și 15 pe spate), suspensii reglabile, parbriz ajustabil în 5 poziții, mai amintesc și display-ul TFT de 5 inchi cu posibilitatea de conectare a unui smartphone, farurile duble cu lumini full LED și Smart Key, care îți permite să păstrezi cheia în buzunar și în timpul călătoriei.

Păstrând proporțiile și entuziasmul, Honda X-ADV 750 mi-a arătat, într-o anume măsură, de ce este câștigătoarea Gibraltar Rally, ediția 2019, o cursă de peste 7000 km, care străbate Europa de la Marea Baltică până la Oceanul Atlantic, pe coasta Spaniei. În acea întrecere, al cărei traseu este o combinație între asfalt și off-road, Honda X-ADV 750 a câștigat în fața unor adversari precum KTM, Husqvarna sau BMW, care au adus la start modele cu pretenții mari pentru astfel de încercări, respectiv KTM 790, Husqvarna 701 sau BMW F 800 GS.

În concluzie, dacă vreți un motor exotic ca aspect, dar capabil de foarte multe, comod la drum și ușor de condus în orice fel de situație, Honda X-ADV 750 ar putea fi soluția potrivită și indicată.

 

 

Date tehnice

Motor 2 cilindri – Cilindree 750 cmc – Putere 58,6 CP/6750 rpm – Cuplu maxim 69 Nm/4750 rpm – Consum 3,6 l/100 km – L/l/h 2215/940/1370 mm – Masa la plin 236 Kg – Capacitate rezervor 13,2 l – Transmisie 6 viteze, lanț – Autonomie estimată 366 km – Preț 13.550 euro (poate suferi discounturi oferite de dealeri)

 

Verdict – Luigi Negoi

Honda X-ADV 750 este o combinație reușită între motocicleta adventure potrivită pentru ieșit de pe șosea și scuterul urban, tehnologizat, practic și economic, totul într-un ambalaj îndrăzneț și futurist. Dacă prețul ar putea fi ceva mai mic, fără a face rabat de la calitate, totul ar fi minunat.

Adaugă un comentariu