Știți cum e cu nemții atunci când vor ei neapărat să producă o mașinărie supremă, dedicată unui foarte anumit scop: rezultatul strădaniei respective va un monstruleț care tinde să îți congeleze zâmbetul de pe față, iar măruntaiele tehincii sale îi vor uimi negreșit și tare pe cei care sunt interesați de asemenea detalii. Așadar, cum e cu proaspăt-prezentatul Audi Q6 e-tron offroad concept?
Audi Q6 e-tron offroad concept nu numai că extinde în manieră radicală polivalența de rulare cu care ne-am obișnuit din partea SUV-urilor de lux propuse până acum de marca din Ingolstadt, dar o face utilizând un sistem de propulsie electric.
Înainte de a oferi vreo precizare tehnică, vom aminti cuvintele lui Gernot Döllner(CEO Audi) cu referire la Audi Q6 e-tron offroad concept: „o reinterpretare intens emoțională a temei quattro'. Ce-i drept, se pot crea emoții folosind tehnologie, dar pentru un astfel de efect este nevoie de tehnologie excepțională.
Audi Q6 e-tron offroad concept are garda la sol mai mare cu 160 mm și ecartamentul mai mare cu 250 mm față de exemplarele seriei Q6. Aceste cote, împreună cu formatul mai mare al roților, schimbă cu totul proporțiile mașinii. Punțile portale favorizează atât caracteristicile de trecere, cât și obținerea unui cuplu fenomenal la roți: 13.400 Nm (și nu, nu am pus din greșeală un zero în plus)!
Tracțiunea integrală este obținută prin antrenarea fiecărei punți de câte un motor electric. Puterea sistemului ajunge la 380 kW (517 CP). Viteza maximă de (numai) 175 km/h este o consecință a orientării preponderente a aptitudinilor și prestațiilor tehnice către offroad. Demultiplicarea trasmisiei îi permite lui Audi Q6 e-tron offroad concept să urca pante cu înclinarea de până la 45 de grade.
Audi Q6 e-tron offroad a foste expus weekendul trecut la Kitzbühel, cu prilejul desfășurării competițiilor incluse de cupele mondiale la ski. Așteptăm cu interes și niște demonstrații practice și sperăm să fie pe măsura promisiunilor pe care le face înfățișarea automobilului.