Precizările așteptate după anunțarea de anul trecut a sportivei de serie limitată Renault 5 Turbo 3E au fost, în sfârșit, făcute!

Pentru că în 2024, spre final, Renault anunțase lansarea în 2025 a unui automobil electric legat tematic de Renault 5 Turbo și Turbo 2 care au făcut senzație în anii 80, eram oarecum pregătiți sufletește pentru ceea ce va urma, cu unele (inerente) nedumeriri ținând de modul în care va fi transpusă tehnic ideea originalului R5 Turbo într-un BEV.

Până la urmă, a fost respectată esența filosofică a acelui Renault 5 „nebun', cu multă putere, doar două roți motrice și structură modificată radical pentru a primi motorizare centrală. Acum, Renault 5 Turbo 3E are doar tracțiune spate, având câte un motor electric la fiecare dintre roțile punții posterioare (deci tot o configurație ieșită din comun). Cuplul maxim cu care este creditat acest sistem de propulsie atinge 4800 Nm! Alimentarea este calibrată pe tensiunea de 800 V.

Bateria este poziționată sub podea, coborând centrul de greutate și favorizând astfel o agilitate maximă, performanțe uluitoare și aptitudini dinamice spectaculoase (cu o funcție dedicată de asistență la derapaj și frână de mână cu manetă verticală, ca în mașinile de raliuri).

Caroseria lui Renault 5 Turbo 3E este din firbre de carbon armate, cel mai ușor și rezistent material utilizat în domeniul competițional. Renault 5 Turbo 3E cântărește în total aproximativ 1450 de kilograme, inclusiv bateria de 70 kWh. Datorită grupului motopropulsor de 540 CP (2 x 200 kW), rezultă un raport masă/putere excepțional de 2,7 kg/CP, similar cu cel al supercarurilor emblematice. Cu un timp estimat la sub 3,5 secunde pentru accelerația 0-100 km/h și o autonomie de peste 400 km pe șosea (autonomie combinată WLTP în așteptarea omologării), Renault 5 Turbo 3E se prezintă destul de bine și la aceste capitole.

Încărcarea completă a bateriei la o sursp de curent alternativ cu flux de 11 kW durează aproximativ 8 ore. Încărcarea rapidă la curent continuu cu flux de până la 350 kW de la 15 la 80% va dura doar 15 minute. Pentru depășiri, un buton de pe volan oferă o creștere temporară a puterii. Un alt buton va permite setarea frânării regenerative la patru niveluri. În cele din urmă, patru moduri de condus vor fi disponibile cu MULTI-SENSE: Snow, Regular, Sport și Race, care include și funcția de asistență la derapaj. Veste mai puțin amuzantă: Renault 5 Turbo 3E va fi asamblat în numai 1980 de exemplare.