Lansarea noului Aveo a marcat scoaterea din fabricatie a ultimului model mostenit de General Motors de la coreenii de la Daewoo si inceputul unei noi ere pentru Chevrolet. Produs in continuare in Coreea, Aveo avea nevoie, pentru un succes deplin pe piata europeana, de o motorizare diesel. Aceasta nu s-a lasat mult asteptata, mai ales ca unitatea exista deja in „banca de organe a GM“. Este vorba de binecunoscutul diesel de 1,3 litri care propulseaza si modelele Corsa.
Pentru Aveo, aceasta este oferita in trei versiuni de putere, toate beneficiind standard de sistem start&stop pentru economisirea combustibilului. In versiunea de baza, dieselul de 1,3 litri dezvolta 75 CP si un cuplu maxim de 190 Nm. Celelalte doua unitati dezvolta fiecare 95 CP si un cuplu maxim de 210 Nm in versiunea normala, respectiv 190 Nm in versiunea Eco. Motorizarile diesel vor fi disponibile doar in combinatie cu cutii de viteze manuale, cu cinci trepte in cazul versiunii de 75 CP si a celei Eco de 95 CP, respectiv cu sase trepte in cazul versiunii normale de 95 CP. Cea mai ecopnomica este, cum era de asteptat, versiunea Eco a dieselului de 95 CP, care stabileste un nou record in clasa, cu o medie de 3,6 l/100 km. Motorizarile de 75 CP si 95 CP consuma in medie, 3,7, respectiv 4,1 l/100 km.
Am avut ocazia sa conducem noua versiune Eco de 95 CP, disponibila exclusiv pe Aveo hatchback, in cadrul unui test de consum de aproximativ 400 km, pe ruta Portoroz-Venetia. Micul diesel se tureaza cu entuziasm, suna rafinat si are un lag al turbinei imperceptibil. Etajarea cutiei de viteze cu cinci trepte este, de asemenea, foarte reusita pe modelul Eco, cu primele doua trepte de viteza mai scurte si ultimele doua mai lungi decat in cazul modelelor standard, contribuind la placerea condusului. Atat viteza maxima (174 km/h), cat si acceleratia de la 0 la 100 km/h (in 11,7 secunde) reprezinta valori foarte bune in aceasta clasa. Testul de consum organizat de Chevrolet a fost castigat de un echipaj din Ungaria, rezultatul fiind unul mai mult decat excelent: o medie de doar 3,3 l/100 km. Noi am reusit sa obtinem un rezultat usor mai slab, adica ”doar” 3,7 l/100km in regim mixt. Avem, insa, meritul de a fi ajuns primii la destinatie. La intoarcere, in conditiile abordarii unui stil de condus dinamic, consumul mediu a urcat pana la excelenta valoare de 4,7 l/100 km, un plin de combustibil asigurand o autonomie impresionanta de cel putin 800 km.