Romanii inca mai asociaza automobilele break cu ideea de cutie incapatoare pe patru roti. Nimic mai fals! Desi caracterul practic a stat, intr-adevar, la loc de cinste in caietul de sarcini, functia nu invinge decisiv forma, iar silueta dinamica a noului SW ne trimite fara sa vrem cu gandul la designul plin de sex-appeal al breakurilor de lifestyle.
Gabaritul noului Cruze SW este usor superior versiunii cu patru portiere. Ampatamentul de 2,68 m a ramas neschimbat, insa lungimea a crescut cu 8 cm, pana la 4,67 m, aceasta diferenta facilitand dimensionarea mult mai generoasa a habitaclului. In spate, spatiul a crescut sesizabil fata de versiunea sedan, mai ales la nivelul capului, ceea ce le permite chiar si celor mai inalte persoane sa-si gaseasca o pozitie confortabila pe bancheta. {i volumul portbagajului a crescut semnificativ. Acesta variaza acum intre 500 (plus 50 de litri comparativ cu varianta sedan) si 1.478 de litri.
Pentru sesiunile de teste de la Koln am avut la dispozitie noile motorizari preluate de la Opel, dieselul de 1,7 litri/130 CP si micul turbo pe benzina de 1.4 litri/140 CP. Daca noul motor de 1,4 litri se remarca prin elasticitate si rafinament, dieselul e optiunea ideala pentru familistii economi, fiind suficient de vivace pentru o masina de familie.