Fata de generatia anterioara, al carei motor de 2,0 litri dezvolta 240 CP, noua Astra OPC livreaza acum 280 CP din motorul turbo cu injectie directa de 2,0 litri. Cuplul a crescut cu 25%, la 400 Nm, disponibil pe o plaja larga de turatii, de la 2450 la 4500 rpm. In mod previzibil, si performantele au fost imbunatatite, acceleratia cu 0,4 secunde (0-100 km/h in 6,0 secunde, acum), iar viteza maxima atinge pentru prima oara 250 km/h. Nu in ultimul rand, Astra OPC ramane extrem de economica pentru performantele sale, cu o medie de consum de 8,1 l/100 km (fata de 9,2 l/100 km in cazul generatiei anterioare).
Pentru a face fata puternicului motor, inginerii Opel Performance Center au modificat trenul de rulare. Suspensia fata HiPerStrut si puntea spate cu brat Watt raman definitorii pentru OPC. In schimb, arcurile si amortizoarele sunt setate diferit. Mandria noului OPC o reprezinta insa eficientul sistem de franare Brembo cu discuri perforate si patru pistoane pe rotile din fata. Acesta reuseste oprirea de la 100 km/h in 35 de metri.
Cu toate aceste caracteristici, te astepti ca Astra OPC sa fie o sportiva pur-sange, mai adaptata pentru alergarea pe pista decat pentru mersul prin oras, dar nu este deloc asa. Astra OPC poate fi folosita fara probleme in traficul cotidian, insa foarte multe de oferit si pe circuit, performanta verificata de noi pe pista de testare pusa la dispozitie de producator langa Munchen. Afla cum se comporta noul OPC la limita pe circuit, in numarul 13 al revistei Auto Bild!