TEST COMPARATIV: Toyota Avensis 2.0 D4D vs Hyundai i40 1.7 Crdi – Perlele estului

Hyundai impresioneaza prin exercitiul stilistic botezat i40, dar este oare suficient pentru a-si invinge concurenta? Testul cu Toyota Avensis este relevant in acest sens.

 O vorba inteleapta spune ca este mult mai usor sa fii pe locul doi, pentru ca stii clar unde te afli si ce ai de facut pentru a ajunge in varf. Situatia este mai putin comoda pentru numarul unu, care este mult mai susceptibil sa-si piarda in timp motivarea si chiar directia. O dovedeste chiar Toyota, cu cativa ani in urma liderul mondial al industriei auto, care a trebuit sa cedeze prima pozitie dupa un scandal rasunator, care a dus la cea mai masiva rechemare din istorie, de peste 9,5 milioane de masini, intre 2007 si 2011. Din pozitia de challengeri, coreenii sunt mult mai concentrati pe scopul lor, reusind in ultimii ani sa surprinda prin modele din ce in ce mai bune, lucru reflectat de cifrele de vanzari. Noul sedan de clasa medie al lui Hyundai, botezat criptic i40, in stilul impersonal rezervat modelelor europene, este exponentul tipic al standardului la care a ajuns industria auto coreeana. Cu designul sau in­­draznet, este exact ce trebuie pentru a sterge amintirea modelelor banale care reprezentau stilul (sau mai degraba lipsa de stil) Hyundai din deceniul trecut. Putem spune ca vizual, tehnologic si functional, reprezinta apogeul industriei auto coreene. i40 este dezvoltat in Germania, pentru Europa, dar este el un model suficient de european pentru a atrage pretentiosii clienti ai modelelor de clasa medie? Pentru a afla, l-am pus fata in fata cu Toyota Avensis, un alt model asiatic dezvoltat pentru piata europeana. Care dintre cele doua modele este mai apropiat de inimile (si buzunarele) europenilor?

Ce ofera 

Avensis nu s-a remarcat niciodata prin design. Chiar daca actuala generatie a reprezentat un pas indraznet prin comparatie cu modelul anterior, familista japoneza ramane o masina mai apreciata pentru aspectele practice decat pentru designul sau. In celalalt colt al ringului, Hyundai i40 iti fura privirile, lucru valabil atat in cazul designului exterior, cat si in ceea ce priveste calitatea de fabricatie si cea a materialelor, ambele ireprosabile. Privind din fata, designul lui i40 pare putin prea complicat, dar spatele este cu adevarat punctul sau forte. Silueta de coupé in patru portiere o prinde foarte bine pe coreeana, chiar daca pasagerii din spate se vor simti limitati in zona capului din aceasta cauza. La genunchi, in schimb, i40 ii rasfata pe ocupantii locurilor din spate, care beneficiaza si de o perna a banchetei generos dimensionata. Spatiul la cap nu este mai mare nici in Avensis, iar cel pentru genunchi este marginal mai redus decat in i40, fara sa para insa un inconvenient. In Avensis, absenta tunelului median din spate reprezinta un plus pe care i40 il compenseaza prin gurile de ventilatie dedicate pasagerilor din spate.

Chiar daca cele doua modele au volume apropiate ale portbagajului, organizarea spatiului este diferita. Avensis nu ofera o suprafata plana, in schimb, decuparea spre habitaclu permite folosirea eficienta a spatiului respectiv. In Hyundai, podeaua este mai convenabila, dar forma pasajului spre habitaclu face ca un volum important din portbagaj sa fie aproape imposibil de utilizat. 

Evacuarea dubla a lui i40 nu este justificata decat pentru placerea ochilor, nicidecum pentru volumul de gaze expirat de motorul diesel de 1,7 litri. Desi aparent mic, acesta este mai puternic si dezvolta un cuplu mai mare decat motorul de 2,0 litri al lui Avensis. Consumul este, de asemenea, mai mic, dovedind conceptia moderna a motorizarii coreene.

Cum se conduc 

Nu ne asteptam la sportivitate din partea celor doua concurente ale testului nostru, aceasta fiind in afara scopului existentei lor. Hyundai i40 se evidentiaza insa printr-un comportament rutier mai vioi. Motorul sau este mai „exploziv“ in acceleratii, suspensia este ferma, directia – destul de incisiva. Aceste calitati sunt insotite insa de inconveniente care strica impresia generala. Motorul este vivace, dar si destul de zgomotos peste 2000 rpm, suspensia este ferma, dar inconfortabila si foarte zgomotoasa pe denivelari, iar directia se simte artificiala si necomunicativa. In plus, torque-steeringul este pregnant in timpul sprinturilor rapide, in treapta a doua si chiar a treia. Cu ceva mai putina personalitate, Avensis reuseste totusi un compromis mai bun pentru confortul pasagerilor, care de cele mai multe ori apreciaza mai mult confortul unei calatorii decat comportamentul sportiv. Japoneza are un motor mai liniar, caruia ii lipseste totusi rafinamentul dieselurilor moderne, si o suspensie mult mai confortabila. Directia este mai fada, dar feelingul este ceva mai natural decat in cazul lui Hyundai. Un alt punct in care cele doua masini sunt diametral opuse este comportamentul in viraje. Acolo unde Avensis are o tendinta pronuntata de subvirare, i40 nu se rusineaza sa arunce spatele in afara curbei. Sistemul de control al stabilitatii intervine insa discret, mentinand masina pe traiectoria corecta.

Cat costa 

In mod destul de surprinzator, Hyundai nu mai este masina ieftina cu care ne-a obisnuit. E foarte adevarat ca si calitatea a crescut semnificativ, iar nivelul dotarilor standard este unul foarte bun. Totusi, i40 are un pret care-l scoate din categoria chilipirurilor, chiar si dupa aplicarea unui discount generos. Cu garantia Triple Care de 5 ani, Hyundai reprezinta insa o oferta destul de tentanta, mai ales ca si costurile de exploatare sunt foarte convenabile. Si Toyota se bazeaza pe discounturi pentru stimularea vanzarilor, dar reuseste cumva sa ofere un nivel al dotarilor aproape la fel de bun, la un pret ceva mai scazut. Garantia este tot de 5 ani, dar limitata la 160.000 km, pentru ultimii doi ani fiind vorba de o garantie conditionata, pe anumite grupe de componente. Costurile de exploatare sunt mai mari, scazand atractivitatea modelului japonez.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare