TEST COMPARATIV: Chevrolet Aveo 1.3 D vs Toyota Yaris 1.4 D-4D vs Kia Rio 1.4 CRDi

Noul Chevrolet Aveo, in varianta cu motorizare diesel, se recomanda ca unul dintre cele mai economice modele din clasa. Pentru primul comparativ, am ales doi concurenti asiatici: Toyota Yaris si Kia Rio.

 La alegerea unui automobil de oras, pretul joaca un rol esential in decizia de cumparare. Urmeaza economia de combustibil, apoi intra in ecuatie factorii subiectivi, care tin de gusturile si afinitatile cumparatorilor. Alegerea unei motorizari diesel in aceasta clasa este insa mai putin obisnuita. Motivul este pretul destul de ridicat al motorizarilor diesel. Chevrolet Aveo isi propune sa compenseze acest aspect prin consumul infim si dotarile bogate. Testul urmator clarifica daca Aveo diesel este sau nu cea mai inspirata alegere in clasa mica.

Ce ofera 

Aveo este unul dintre acele modele practice, mai mari in interior decat pe dinafara, spatiul in fata fiind generos, cu plaje de reglaj pentru scaunele soferului si pasagerul din dreapta, care convin si persoanelor inalte. Pozitia la volan este joasa, asa cum este apreciata de utilizatorii europeni. Prin contrast, Kia Rio si Toyota Yaris se conformeaza preferintelor asiatice, cu o pozitie de condus mai inalta, care poate pune probleme persoanelor foarte inalte. Desi are cele mai mici dimensiuni, Yaris nu-si pune pasagerii in dificultate, nici prin spatiul interior si nici prin volumul portbagajului. Mici diferente exista insa, pasagerii din spate fiind cei mai afectati. Astfel, Yaris ofera un spatiu la cap ceva mai mic si un spatar al banchetei mai scurt, care se opreste la nivelul omoplatilor. In ceea ce priveste spatiul pentru bagaje, toate cele trei modele ofera volume comparabile. Organizarea spatiului este alta poveste, iar aici Aveo se remarca inca o data prin podeaua plana si marginea de incarcare joasa. 

In stilul asiatic, cei trei candidati se intrec in a oferi cumparatorilor o dotare bogata inca din echiparea de baza. Aceasta remarca este mai putin valabila pentru Toyota Yaris, care te forteaza la echiparea de varf Sol pentru a beneficia de proiectoare de ceata sau jante din aliaj. Yaris este, de altfel, si singurul model din test care nu ofera airbaguri cortina si ESP in echiparea de baza. Calitatea materialelor din interior reflecta economia din clasa mica, dar, totusi, Aveo si Rio ofera o ambianta mai placuta, in timp ce materialele din Yaris au nuante putin cam triste.

Ce ofera 

Prin utilizarea noii platforme Gamma 2 (aceeasi ca si pentru Opel Mokka), Chevrolet a realizat un progres imens fata de generatia precedenta in ceea ce priveste trenul de rulare. Acesta absoarbe denivelarile fara probleme, fiind foarte confortabil si avand un ruliu moderat in viraje. In schimb, Yaris pune accentul pe agilitate, trenul de rulare fiind mai incisiv, dar si mai rigid decat al lui Aveo. Mai ales in oras, pe denivelarile scurte, acest lucru se simte. Kia are un tren de rulare moale, ce genereaza un balans relativ pronuntat pe viraje, dar amortizarea denivelarilor este afectata de jantele de 17 inci de pe masina de test, pe care nu le recomandam. Directia lui Yaris ofera un feedback relativ bun, dar este prea usoara si usor indirecta. Aveo si Rio au o directie destul de sintetica, iar la Rio apare si un feedback indus de motorul electric al directiei. Agilitatea sa nu este afectata numai de trenul de rulare, ci si de motorizare, al carei cuplu mai mic penalizeaza performantele dinamice. Desi dieselul lui Kia este foarte rafinat si liniar, acesta se simte anemic in timpul reprizelor. In plus, cutia de viteze etajata foarte lung face parcursurile in rampa destul de neplacute, folosirea primei trepte fiind aproape obligatorie pe sectoarele mai abrupte.

Si Yaris are o etajare lunga a cutiei de viteze, dar fara sa puna probleme la urcarea rampelor. Dieselul sau, rafinat si silentios, trage cel mai bine din test, dar sufera de un pronuntat gol turbo in zona inferioara de turatii. Aveo reuseste o simbioza perfecta intre motor si cutia de viteze, care contribuie la confortul celui de la volan, in schimb, dieselul sau este cel mai zgomotos din test. Pentru reducerea consumului in oras, Aveo are un as in maneca, reprezentat de sistemul start&stop oferit standard. Acesta este neintruziv, facandu-si datoria in cele mai variate situatii. Si Kia ofera contra cost (250 de euro) un sistem similar.

Cat costa

Utilizatorii sensibili la pret se vor orienta din start catre Chevrolet Aveo sau Kia Rio, care ofera in acest moment preturi foarte atractive. Toyota Yaris este, de asemenea, beneficiara unei promotii (13.399 de euro), dar numai pentru echiparea de baza Terra. Aceasta este insa destul de saracacioasa. Chiar si echiparea intermediara Luna este mai putin generoasa decat cea oferita de concurentii sai mai ieftini de la Chevrolet si Kia.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare